Hej!
Vill flytta 2 elkontakter från platsen de sitter på nu till under bänkskivan som jag sätter dit snart.
Som ni ser så är det blåa bånkskovans plats och det röda är vart jag vill ha kontakterna. Känns snyggare om de är lite dolda eller är det kanske bättre att ha dem där de är nu? Funderar främst därför att vattnet kommer att kopplas i närheten dit jag vill ha dem. Sitter de kvar så är det även risk för att elkabeln till torktumlaren blir hängande som ni ser.
Vill flytta 2 elkontakter från platsen de sitter på nu till under bänkskivan som jag sätter dit snart.
Som ni ser så är det blåa bånkskovans plats och det röda är vart jag vill ha kontakterna. Känns snyggare om de är lite dolda eller är det kanske bättre att ha dem där de är nu? Funderar främst därför att vattnet kommer att kopplas i närheten dit jag vill ha dem. Sitter de kvar så är det även risk för att elkabeln till torktumlaren blir hängande som ni ser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Det var väl TS som köpte ett hus av svärfar som visade sig ha en del "kreativa" lösningar och en hel del problem. Nu är det väldigt svårt att säga från denna bild och jag får inte ihop kaliberväxlingen av den svarta röret till kopparröret men det skulle väl inte vara omöjligt om det var mera konstigheter.....
Elen ser för övrigt rätt hempulad ut också....
Elen ser för övrigt rätt hempulad ut också....
Hahaha! Det är faktiskt min egna lilla lösning nu medans jag väntar på diskhon så jag kan koppla tillbaka slangen från tvättmaskinen till den 
Eftersom jag hade en vvsare som kunde koppla bort rören hemma för någon vecka sedan så bad jag honom koppla bort dem då eftersom han hade fått komma tillbaka igen annars när jag får min nya bänkskiva. Så kopparrören är pluggade och röret från tvättmaskinen har jag tejpat fast i ett långt rör av hårdplast som jag sedan lägger ut genom ytterdörren till tvättstugan när jag måste köra en maskin. Kanske en annorlunda lösning men man för ta vara på sina idéer
nu står röret enbart över ett kopparrör för att det inte ska ligga slarvigt eller ramla omkull, därav looken 
Eftersom jag hade en vvsare som kunde koppla bort rören hemma för någon vecka sedan så bad jag honom koppla bort dem då eftersom han hade fått komma tillbaka igen annars när jag får min nya bänkskiva. Så kopparrören är pluggade och röret från tvättmaskinen har jag tejpat fast i ett långt rör av hårdplast som jag sedan lägger ut genom ytterdörren till tvättstugan när jag måste köra en maskin. Kanske en annorlunda lösning men man för ta vara på sina idéer
Medlem
· kronoberg
· 1 528 inlägg
Enligt vad jag kan se från dina bilder så är de lugnt att flytta ner uttagen som du tänkt. Sätt de på en 800över golv iaf. Sen så gärna på ett ställe där man kan komma åt de för att kunna dra ut kontakten om det skulle behövas utan att man måste först dra ut TT eller TM.