Hej!

Vill flytta 2 elkontakter från platsen de sitter på nu till under bänkskivan som jag sätter dit snart.
Som ni ser så är det blåa bånkskovans plats och det röda är vart jag vill ha kontakterna. Känns snyggare om de är lite dolda eller är det kanske bättre att ha dem där de är nu? Funderar främst därför att vattnet kommer att kopplas i närheten dit jag vill ha dem. Sitter de kvar så är det även risk för att elkabeln till torktumlaren blir hängande som ni ser.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Blir ju som hittat när tom kablarna kommer räcka till utan något krångel öht, vatteninkopplingen behöver du inte tänka på. Blir bra eller bättre på alla sätt som jag ser det åtminstone. Varför tvekar du?

Tvekar för att jag inte kan regler med el och vatten i närheten av varandra, ville mest veta om det är okej :)

Det är helt ok där, är ju inte ens ett tappställe och det hade inte heller hindrat en vettig placering jfr vid diskbänkar, i skåp bland röranslutningar för diskmaskin osv.

Just det ja glömde nämna att när bänkskivan kommer så kommer rören som går
där att kopplas till en diskho, det är därför jag undrar men det kanske inte är något problem ändå?

Nej det är som sagt inget problem, jobba på du.

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
tommib
Är det bara jag som är korkad som inte förstår hur vad jag antar är avloppsslangen är kopplad? Den ser ju ut att gå ner i ett av kopparrören?

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
tommib skrev:
Är det bara jag som är korkad som inte förstår hur vad jag antar är avloppsslangen är kopplad? Den ser ju ut att gå ner i ett av kopparrören?
Jag tänkte precis samma sak, men vågade inte skriva :)

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
tommib
Det var väl TS som köpte ett hus av svärfar som visade sig ha en del "kreativa" lösningar och en hel del problem. Nu är det väldigt svårt att säga från denna bild och jag får inte ihop kaliberväxlingen av den svarta röret till kopparröret men det skulle väl inte vara omöjligt om det var mera konstigheter.....

Elen ser för övrigt rätt hempulad ut också....

Kanske går tvättmaskinen på både kall och varmvatten, kopparröret till vänster ser ju ut att vara isolerat ?

tommib
NetNut skrev:
Kanske går tvättmaskinen på både kall och varmvatten, kopparröret till vänster ser ju ut att vara isolerat ?
Ah, det skulle ju förklara det hela förstås. Men varför är det då en tafflig silvertejpskludd på?

Hahaha! Det är faktiskt min egna lilla lösning nu medans jag väntar på diskhon så jag kan koppla tillbaka slangen från tvättmaskinen till den :)
Eftersom jag hade en vvsare som kunde koppla bort rören hemma för någon vecka sedan så bad jag honom koppla bort dem då eftersom han hade fått komma tillbaka igen annars när jag får min nya bänkskiva. Så kopparrören är pluggade och röret från tvättmaskinen har jag tejpat fast i ett långt rör av hårdplast som jag sedan lägger ut genom ytterdörren till tvättstugan när jag måste köra en maskin. Kanske en annorlunda lösning men man för ta vara på sina idéer ;) nu står röret enbart över ett kopparrör för att det inte ska ligga slarvigt eller ramla omkull, därav looken :)

Enligt vad jag kan se från dina bilder så är de lugnt att flytta ner uttagen som du tänkt. Sätt de på en 800över golv iaf. Sen så gärna på ett ställe där man kan komma åt de för att kunna dra ut kontakten om det skulle behövas utan att man måste först dra ut TT eller TM.

En viktig sak att tänka på.
Eftersom maskinerna är tunga och skakar måste man se till att dom inte kan klämma eller skada ledningar och vägguttag.

se till att uttagen inte kommer att hamna bakom diskhon om den monteras i skivan mellan maskinerna.

• Gilla
Tobbe_3
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.