Hej!

Är ny här och behöver lite tips.

Jag ska flytta en dörr komplett med karm från en vägg till en annan. Jag vet hur jag öppnar väggen på det nya stället, men hur lägger jag igen det hålet som blir där dörren stod? Reglar man upp och lägger lika tjockt gips som resten av väggen är så finns det ju inget utrymme för spackel, och remsa går ju inte att tejpa eftersom gipset inte är försänkt runt om, så att säga, så hur gör man?

Det ska vara målad väv på ena sidan, och vanlig tapet på andra när det är färdigt.

Jodå. Du remsar som vanligt och så får du dra ut spacklingen över större yta. Så gör målarna hela tiden och det blir bra.

Du får spackla ut över en större yta t.ex,
Pappersremsa istället för remsa..

Funkar under förutsättning att väggen är uppreglad och gipsad. Är det sten/betong-vägg kommer det att spricka i skarven vad Du än gör.

Okej, va bra. Tack för hjälpen!

Jag gjorde så som ni beskrivit när jag renoverade lägenheten innan jag flyttade in. Då hade jag en månad på mig att renovera hela lägenheten innan flytt. Då reglade, gipsade och remsade jag igen hålet. Det blev bra. Nu har jag dock med tid på mig och tänkte fråga om det var rätt att göra så. Tur att det va rätt då :)

Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.