2 150 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
flytta avlopp 10 cm
Hej!
Jag håller på att sondera terrängen för installation av dusch i min lilla toalett. Jag upptäckte att jag kunde slå ut en vägg bakom toaletten o vinna ca 20 cm. Vad jag nu undrar är om man på ett enkelt sätt kan skarva ett slags vinklat avloppsrör för att kunna ta bak toaletten en bit. Rören verkar vara gjutna i betong så man får bila upp längs röret till man är tillräckligt långt ned. Men är det är möjlig lösning? Toaletten behöver ju inte flyttas så långt så är det ok att sista biten på avloppsröret är vinklat?
Tacksam för svar!
//Lillfilla
Jag håller på att sondera terrängen för installation av dusch i min lilla toalett. Jag upptäckte att jag kunde slå ut en vägg bakom toaletten o vinna ca 20 cm. Vad jag nu undrar är om man på ett enkelt sätt kan skarva ett slags vinklat avloppsrör för att kunna ta bak toaletten en bit. Rören verkar vara gjutna i betong så man får bila upp längs röret till man är tillräckligt långt ned. Men är det är möjlig lösning? Toaletten behöver ju inte flyttas så långt så är det ok att sista biten på avloppsröret är vinklat?
Tacksam för svar!
//Lillfilla
en bild underlättar!
det går men det kan vara mycket arbetstid för en vvs-are om det ska bilas och flyttas, det är besvärligare än vad du tror, men det går troligtvis att lösa. Man kan flytta stolen 40mm med en excentrisk wc-anslutning, då behövs ingen bilning, men det är större risk för stopp om man spolare ner sånt som inte ska spolas ner!
bilar man upp då blir det inga halvmesyrlösningar utan då förlänger man väl röret och sen dit med en vanlig WC anslutning ?
Klicka här för att svara