Hejsan.

Jag har börjat bila upp en nygjuten platta för att flytta ett 110-avlopp till en toalettstol. Jag behöver flytta avloppet ca 5cm i sidled. Finns det något smidigare än 2st 45gr böjar? Det bygger så pass mycket att jag måste bila ner till en nivå där det passerar ett vattenrör. Jag har bilat upp ca 12cm, så det är det jag har att röra mig med.

Mvh Niklas

Mät av allting och kolla om du kan använda andra graders böjar, finns på varuhusen som du kan sätta ihop på plats för kontroll,

Bra idé. Jag har endast haft 2st 45gr på plats och sett att jag måste bila för mycket för att den lösningen ska fungera.

kulle kulle skrev:
En långböj kanske kan funka?
[länk]
Menar du 2st långböjar då? Antar att det bygger rejält

kulle
N niklasp85 skrev:
Menar du 2st långböjar då? Antar att det bygger rejält
Ajdå det var för tidigt på morgonen jag läste ditt inlägg lite slarvigt så glöm vad jag skrev.

Krilleman Krilleman skrev:
Med Smartline-delar klarar du dig nog på gränsen med det du redan bilat upp.

[länk]

[bild]
Grymt! Beställer direkt på prov :)

Vem säljer smart line förutom Ahlsell. De säljer ju inte till privatpersoner längre?

Jag har ett företag med konto där så det löser sig fint. Det var dock leveranstid på prylarna. Jag har 2v på mig innan vi ska flytspackla. Jag uppdaterar självklart här om hur det går :)

Krilleman
Jaha, leveranstid...

Ahlsell brukar vara duktiga på att flytta material mellan butikerna. Det har jag goda erfarenheter av och dessa böjar fanns på lager hos min närmsta butik!

Just Smartline har utgått ur det ordinarie sortimentet hos Ahlsell och Pipelife som tillverkar dessa har även tagit bort lagret i Sverige. Prylarna sålde inte tillräckligt bra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.