Hejsan alla glada...
Har ni erfarenhet av flytt av fritidshus?
Det är så att jag har hittat ett litet hus som jag vill flytta till min tomt, huset är ca:60kvm och är 40mil bort.

Tips om allt inom ämnet vill jag ha.

Mvh Peter
 
Hej

jag håller precis på att flytta hus.

Spännande och jobbigt. Jag flyttar 90 kvm + garage omed gäststuga.

Lätt var:
- Att få upp huset med domkrafter
- Byggtillstånd
- Byta mexitegel gavlar till fjällpanel
- Måla om
- Bygga grunden (dyrare än vad jag trodde dock)
- Fälla de träd som stod ivägen vid hus och tomten

Svårt var:
- Att dela huset och staga upp det
- Öppna hål i grunden så att jag kunde stoppa in domkrafter. Köpte ne Jula borrhammare men den har gått isönder tvågånger
- Att få reda på att all el måste följa modern standard
- Planera hur grund skulle anpassas för att bära ett delat hus.
- Få Telia att flytta en stolpe så att jag kan få in huste på gatan

Johan Leide
 
Intressant.
I Karlstad kostar många hus nu 1.5 milj , men bara 3 mil utanför kan man köpa motsvarande hus för 400 000.

Kanske lönar det sig att köpa en tomt i stan och sedan flytta dit ett hus?

(Nu har ju jag redan ett hus, bara en fundering)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.