Byggogge Byggogge skrev:
Håller på att renovera ett badrum där jag försöker göra så mycket som möjligt själv. Ett moment som jag kände mig osäker på för att det blir jobbigt att rätta till var just flytspacklningen med fall. Tog därför hjälp av en lokal firma för att slippa krångla med det själv men resultatet känns som att jag hade gjort bättre med själv.

Hur dåligt är det? Ska jag vägra att betala? Går det att fixa?

vad jag har kunnat se så är fallen som det ska men det är otroligt ojämt
det ser ut som nån spacklat utan det minsta flyt... imponerande att någon vill erkänna att dom gjort detta å sen vilja ha betalt, borde vara straffbart... eller åtminstone yrkesförbud...

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Han var här idag och jag visade nivåskillnader, bakfall osv. Lite handspackel och här är resultatet.

Ska få hit en besiktningsman och hantverkarn ville gärna vara med under besiktningen.

• Slipad betonggolvyta med synliga brunnar och vägguttag i ett renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Arg
  • Wow
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Måste ju vara bättre att slå på en eller två säckar med finflyt, då får du en yta som är slät och lutar som det ska.
Hålla på att spackla i med lite handspackel här och där, speciellt om man inte vet vad man gör, blir aldrig riktigt bra...

Så där dåligt blev nog inte ens första badrummet man spacklade, bor du på 10de våningen och hissen var trasig så han fick springa med hinkarna 😄

• Gilla
  • Haha
Paul-Staffanstorp och 2 till
  • Laddar…
Ja, be dom sluta dutta med det där och skicka på två säckar fin. Och be dom även skicka en som vet vad han håller på med.

• Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Byggogge Byggogge skrev:
Han var här idag och jag visade nivåskillnader, bakfall osv. Lite handspackel och här är resultatet.

Ska få hit en besiktningsman och hantverkarn ville gärna vara med under besiktningen.
Om du kolla själv nu med passet hur ser de ut ?

Byggogge Byggogge skrev:

Han har ju ingen som helst yrkesheder!

Att dutta lite "här & där", funkar inget bra när man inte kan jobbet som man ska ha betalt för.
Djupa porer överallt & klart tveksamt om detta ens duger.
Han borde ha "toppat" hela ytan med ett tunt nytt lager flytspackel.

Man skäms!

• Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
F Fjonken skrev:
Personligen föredrar jag två brunnar vid flyt.
Men varför har du satt brunnarna på väggen? 😉

• Haha
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
M Mirkan skrev:
Men varför har du satt brunnarna på väggen? 😉
Man får ett rejält fall då.

Alfredo Alfredo skrev:
Man får ett rejält fall då.
Jaaaaaaa!
Kanske bakfall tom!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.