6 061 läst ·
4 svar
6k läst
4 svar
Flytspackla utomhus?
Hoppas någon kan guida mig..
Jag har lagt marksten på en yta vid vår pool. I ett hörn vill jag bygga en utedusch. Jag har lämnat en ruta där jag inte lagt marksten där underlaget alltså är packat stenmjöl och under det bärlager.
Min tanke är att gräva ner en golvbrunn där och sen skulle jag helst vilja fylla upp hela rutan med flytspackel.. Har 6cm från botten upp till ovankant marksten att leka med. Finns det spackel som funkar utomhus? Och räcker det i så fall som enda material utan att spricka eller är det bättre att gjuta en några cm tjock betongbotten och sen en tunn spackling för att få lite fall?
Mvh Kalle
Jag har lagt marksten på en yta vid vår pool. I ett hörn vill jag bygga en utedusch. Jag har lämnat en ruta där jag inte lagt marksten där underlaget alltså är packat stenmjöl och under det bärlager.
Min tanke är att gräva ner en golvbrunn där och sen skulle jag helst vilja fylla upp hela rutan med flytspackel.. Har 6cm från botten upp till ovankant marksten att leka med. Finns det spackel som funkar utomhus? Och räcker det i så fall som enda material utan att spricka eller är det bättre att gjuta en några cm tjock betongbotten och sen en tunn spackling för att få lite fall?
Mvh Kalle
Inte riktigt. Det kan upplevas lite mer omständigt med betongen. Bäst resultat skulle jag tro att du får om du ”drar av” betongen med en bräda på högkant eller rätskiva där du låter ena änden vila på brunnen och den andra på kanten på markstenen. Då får du rätt fall direkt.
När betongen brunnit (härdat) ett tag (några timmar) så river du ytan med en rivbräda för att ytterligare någon timme senare stålglätta den.
När betongen brunnit (härdat) ett tag (några timmar) så river du ytan med en rivbräda för att ytterligare någon timme senare stålglätta den.
Ok! Tack för tipsen, det låter som nåt jag ska kunna greja
mexitegel skrev:
Inte riktigt. Det kan upplevas lite mer omständigt med betongen. Bäst resultat skulle jag tro att du får om du ”drar av” betongen med en bräda på högkant eller rätskiva där du låter ena änden vila på brunnen och den andra på kanten på markstenen. Då får du rätt fall direkt.
När betongen brunnit (härdat) ett tag (några timmar) så river du ytan med en rivbräda för att ytterligare någon timme senare stålglätta den.
Klicka här för att svara