Hej!

Jag tänkte flytspackla golvet på en isolerad platta till ett uppvärmt pumphus. Det behövs alltså ett spackel som tål tillskjutande fukt.

Jag har sett att folk i liknande situationer har rekommenderat Ardex K301, som kostar ca 900 kr/säck.

Nu har jag sett att allt spackel i Finjas ”nya golvsortiment” ska tåla tillskjutande fukt, t.ex. Finja 260 fiber avjämning — som i stället kostar ca 300 kr/säck.

Men att Finjas spackel är ca 600 kr billigare gör mig misstänksam. Är det troligt att det håller? Och vilka är fördelarna med att välja det betydligt dyrare Ardex-spacklet?

• Råbetonggolv i ett pågående byggprojekt för pumphus med isolering och installation synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Finja är ju ingen liten källartillverkare direkt så att de skulle tillhandahålla en produkt som inte lever upp till kraven är inte sannolikt.

mexitegel mexitegel skrev:
Finja är ju ingen liten källartillverkare direkt så att de skulle tillhandahålla en produkt som inte lever upp till kraven är inte sannolikt.
Nej, det känns ju inte så. :) Men man blir ju nyfiken på vad Ardex K301 innehåller som gör att det kostar 900 kr per säck. Bladguld?

• Gilla
ati
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.