vet inte vad som är normen för de som gör detta professionellt, men med tanke på att det sitter hårt och antagligen ganska länge så skulle åtminstone jag reagera om jag var på visning och golvet var ojämnt. Även om det inte är aktuellt och flytta nu så vet man ju aldrig vad som händer inom 5-10 år och ett klinkersgolv hoppas man kanske ska ligga upp mot 20 år? En dag och några kronors extra arbete, är det jag som är för petig?

det blev borrhammaren med ca 2 cm huggmejsel, golvet är i princip nere i önskad nivå överallt, har lite finpill med vattenpasset kvar. Enklare än vad jag vågade hoppas, bara lägga emot och köra. Tog totalt omkring en timme att få bort det jag ville bli av med, kunde sedan plocka lösa bitar för hand och dammsuga upp det sista. Mitt otränade öga ser inga jätteansamlingar med damm i resten av huset.

Frågan är nu om jag ska flyta ett tunt jämt lager ovanpå det borthuggna eller om jag ska låta sättmassan lösa de små ojämnheter som finns? Plattorna kommer hamna jämnt även utan spackel.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.