En till fråga, går det flytspackla sån här liten yta utan piggroller?Rejäl skrev:Därav skrev jag minst 3 dagar det är ingen som vid renovering väntar som man gör vid nyproduktion 85% RF kräver väl de flesta tätskikt i dagens läge och flytande golv Max 90% RF för att det ska vara torrt..
Så hur lång tid det tar beror på så många faktorer som vid nyproduktion behöver följas..
Men låt du det torka så du känner att det är torrt..
The roller is used to vent (remove air bubbles) the screed and leveling is a side effect. Use level markers to make sure the level is correct. I recommend Kreisel 419 Express, after 2 hours you can walk and after 24 you can lay tilesR Roobiiiiin skrev:
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
Är de bortom så kör finja 460r . Dagen efter kan du spackla . Sätt nivå pinnar så du har koll på mängd och så de blir rakt . Tandspackel spade som du guppar igenom spacklet så får du bort luft bubblor å de jämnar ut sig .. dra från kant till kant
Jag körde på vanlig finbetong. Är pappaledig så har några veckor till på mig. Men tänkte ge det 3 dagar innan jag spacklar 😅R Rickard.lj skrev:
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
Har lagt dit Armeringsnät nu, och där jag överlappar armeringen blir det ganska högt, kommer.
Har bara tänkt flyta 12 mm, är det någon fara att det kanske bara blir 3 mm ovanför armeringen där?
Har bara tänkt flyta 12 mm, är det någon fara att det kanske bara blir 3 mm ovanför armeringen där?
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
Bara å köra på