Ska lägga klinker i hallen o tänkte flytspackla där.
Har soporexbjälklag med ngn mörk skiva, kanske asfaltbord 12mm sen masonit 7 mm ovanpå det. Bör jag ta bort båda skivorna å flyta på lättbetongen? Någon som gjort något liknade?
Och varför ligger asfaltborden där?
Har soporexbjälklag med ngn mörk skiva, kanske asfaltbord 12mm sen masonit 7 mm ovanpå det. Bör jag ta bort båda skivorna å flyta på lättbetongen? Någon som gjort något liknade?
Och varför ligger asfaltborden där?
Skulle tro att dom är där i stegljudsdämpande syfte..R Roobiiiiin skrev:
Har sågat bort masonit o asfalt bord nu i hallen och kommit ner t lättbotong. Men har ett hål där till vänster. Det är en trappa där så det är därför och det är inte hål hela vägen utan är inbyggt med skivor.Rejäl skrev:
Ngn idé vad man kan fylla hålet med? Eps?
Ja EPS betong är bra sedan skulle jag flytspacklat hela ytan för att få en enhetlig yta..R Roobiiiiin skrev:
Ja hela ytan ska flytspacklas
Renoverare
· Värmland
· 1 175 inlägg
Bättre å köpa en säck till med spackel än att köpa en säck eps för de lila hålet ,, hur mycket skall du spackla upp ?
Går det inte lika bra med fin betong då? Det har jag hemma.
Ja ska lägga armering o 12 mm flyt är tanken.
Det är lättbetongselement så har sågat bort 15 mm asfaltbord och 7mm masonit
Ja ska lägga armering o 12 mm flyt är tanken.
Det är lättbetongselement så har sågat bort 15 mm asfaltbord och 7mm masonit
Renoverare
· Värmland
· 1 175 inlägg
Därav skrev jag minst 3 dagar det är ingen som vid renovering väntar som man gör vid nyproduktion 85% RF kräver väl de flesta tätskikt i dagens läge och flytande golv Max 90% RF för att det ska vara torrt..R Roobiiiiin skrev:
Så hur lång tid det tar beror på så många faktorer som vid nyproduktion behöver följas..
Men låt du det torka så du känner att det är torrt..