M mickeforsberg skrev:
Det låter smart, om man tänkt på det! 😉 men just den biten på bilden med den stora glipan är från där jag har reglat golvet över det sk källarhålet, så jag kommer än så länge åt underifrån. Jag skruvar dit något i regeln som syns på bilden så det stöttas upp 👍🏻
Jepp sätt då en bit under som täcker hålet, gärna då med lim på, så inte den minsta springa/glipa blir, annars kan du få flytet i källaren. Sen kan du fylla hålet med en klick betong/spackel eller nästan vad som helst så det tätar. Mycket tejp blir det om du inte vill ha flytet i källaren.

• Gilla
mickeforsberg
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Jepp sätt då en bit under som täcker hålet, gärna då med lim på, så inte den minsta springa/glipa blir, annars kan du få flytet i källaren. Sen kan du fylla hålet med en klick betong/spackel eller nästan vad som helst så det tätar. Mycket tejp blir det om du inte vill ha flytet i källaren.
Absolut! 👍🏻 om man tejpar tight mot gipset så att flytspacklet kan landa på den lilla 1,5cm-biten som är kvar under väggarna så kanske det är fördelaktigt… tänker jag.

M mickeforsberg skrev:
Absolut! 👍🏻 om man tejpar tight mot gipset så att flytspacklet kan landa på den lilla 1,5cm-biten som är kvar under väggarna så kanske det är fördelaktigt… tänker jag.
Det går bra om det är tätt under där väggen står. Du kan om du vill och är osäker, dra en sträng i vecket med vanligt trälim. Även på andra ställen går det med trälim. det är billigt och kanske 2 ggr om det ser ut som en glipa på något ställe.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.