Byggahus.se

Flytspackla hall? Knacka bort klinker

1. Jimpan42
    Hobbysnickare · 13 inlägg

Jimpan42

Hobbysnickare
    Vi har planer på att byta klinker i hallen då det är alldeles för ojämnt lagt och vi vill ha annan färg. Min fråga är vad som är smartast att göra i detta läge? Golvet har golvvärme som regleras med hjälp av ett litet element som även finns i hallen runt hörnet på bilden.
    Kan jag knacka bort de svarta plattorna och sen flytspackla och lägga ny klinker? Eller vad är den smartaste lösningen? Vill inte förstöra golvvärmen.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    AAC8A72A-4850-495F-B732-64CA86B2A648.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    F3DCD116-0C70-4158-B36D-DE15C43DE91D.jpeg

2. Schwen92
    Renoverare · Gävle · 257 inlägg

Schwen92

Renoverare
    Snygga svackor :crysmile: knacka bort med stämjärn eller kakelborttagare, är slitigt,skitigt och svettigt, sen flexae du av ytan så det blir okej och sen primer och flytspackla (y)då bör golvvärmen hållas intakt

3. Jimpan42

Jimpan42

Hobbysnickare
    så skitigt, svettigt och slitigt för en sådan liten yta på ca 2kvm?

4. Stefan N
    Verktygstokig · Stockholm Täby · 9 865 inlägg

Stefan N

Verktygstokig
    Jag gjorde precis detta i vintras, knackade loss klinkern med koben sen slipade jag av topparna på fixet och primade innan en tunn flytspackling. Tog en knapp dag att fixa sen la jag ny klinkers dagen efter.

5. Jimpan42

Jimpan42

Hobbysnickare
    Tack! Då ska jag ta mig an detta projekt

6. T
    Medlem · 647 inlägg

Tompafix

Medlem
    Den lilla ytan skulle jag slipat ner fixet och hanspacklat svackorna med rätskiva för att slippa att det bygger mer än nödvändigt.
    Men det är jag det :rofl:

7. Jimpan42

Jimpan42

Hobbysnickare
    bra poäng! Jag vill inte att det bygger upp mera då det redan är en rejäl höjd från klinker till trägolvet. Blir att fundera på

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.