Som rubriken frågar, var är bäst att börja vid flytspackling av knappa 40 m2 betongplatta för att jämna till nivåskillnader?
Jag har slagit ihop två rum där golvlutningarna var fixade med sand i respektive rum, med nivåskillnad mellan rummen. Nu skall jag flyta hela golvet för att få allt i plan och rakt. Bilden nedan, 1 m2 per ruta, vänstra tabellen är nivåskillnad i cm ner från högsta punkten, höger tabell är hur mycket spackel det borde gå åt (1,8 kg/mm/m2). Som synes är största svackan mitt i L:t och jag funderar på om det vore enklast att börja där, mitt på golvet, fylla på och sprida vidare uppåt när nivån i mitten tillåter ömsom till vänster och neråt i bilden eller börja från högsta punkt(er då det är högre till både till vänster och neråt) och låta det rinna ner mot svackan. Har en känsla att det sistnämnda alternativet gör det svårare att ha koll på nivån? Kommer att ha två som blandar och bär medan jag får gå i sörjan så vi borde kunna få ut detta hyfsat snabbt men risken är att det börjar stelna innan hela ytan har rätt tjocklek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder