5 668 läst ·
4 svar
6k läst
4 svar
Flytspackel
Det du ska ha är glasfiberarmerat flytspackel för värmegolv. Jag tror att det finns andra varianter också med lite andra egenskaper, bl.a. såna utan glasfiber i.
De brukar också finnas i olika varianter godkända för olika skikttjocklek.
De brukar också finnas i olika varianter godkända för olika skikttjocklek.
Ofta använder man ett flytspackel till golvet och ett byggspackel till fallet. Speciellt om du bara har fall i själva duschdelen.
Infliker med en fråga.
Jag flöt mitt b-rums golv innan jul.
Problemet var att jag fick fel spackel, dock på inrådan av säljare.. Oavsett vems fel osv. så har jag nu fått problemet. Spacklet var väldigt tungt, inte utjämnande och han brinna på vissa ställen innan allt var uthällt. Detta har resulterat i ett tyvär något vågigt golv.
Jag tänkte slipa ner topparna och sen köpa nytt flytspackel, (självutjämnande) köra detta slurigt som tusan och hälla ut och hoppas på att det jämnar ut sig..
Är detta en metod som kan fungera. Jag kan inte bila upp golvet då det ligger värmeslingor i första lagret som då kommer att gå sönder.
Jag flöt mitt b-rums golv innan jul.
Problemet var att jag fick fel spackel, dock på inrådan av säljare.. Oavsett vems fel osv. så har jag nu fått problemet. Spacklet var väldigt tungt, inte utjämnande och han brinna på vissa ställen innan allt var uthällt. Detta har resulterat i ett tyvär något vågigt golv.
Jag tänkte slipa ner topparna och sen köpa nytt flytspackel, (självutjämnande) köra detta slurigt som tusan och hälla ut och hoppas på att det jämnar ut sig..
Är detta en metod som kan fungera. Jag kan inte bila upp golvet då det ligger värmeslingor i första lagret som då kommer att gå sönder.
Produkter som diskuteras: "värmeslingor"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden