Hej! Jag har byggt igen så mycket jag kunnat av golvet röris bröt upp för avlopp. I de stora håligheterna har jag fyllt på med de gamla isoleringen, spån.
Kan jag flytspackla direkt på detta då primern lär rinna rätt igenom eller ska jag lägga nån plastbit över för att det inte ska "suga" fukten ur flytspackeln?
Kan jag flytspackla direkt på detta då primern lär rinna rätt igenom eller ska jag lägga nån plastbit över för att det inte ska "suga" fukten ur flytspackeln?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra götaland
· 10 917 inlägg
Tror att spackel rinner iväg genom spånet, jo...
Hur har du monterat brunnen? Är väl inte tänkt att den går att "flyta fast"?
Hur har du monterat brunnen? Är väl inte tänkt att den går att "flyta fast"?
Nej det har ingenstans att ta vägen. Tänkte mest på att anledningen till att prima är att man inte ska flyta på ett sugande material. Därav frågan.Dan_Johansson skrev:
Brunnen sitter fast i bjälklaget.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 260 inlägg
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 622 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 622 inlägg
Shälv skulle jag täta springorna först med något lämpligt, alt. lägga en tunn golvskiva innan jag primade. Att lägga en plastduk då får man ju ett löst lager, det tror inte jag blir så bra. Det kanske någon annan här på forumet som har den erfarenhet av den lösningen.E eppeee skrev:Hej! Jag har byggt igen så mycket jag kunnat av golvet röris bröt upp för avlopp. I de stora håligheterna har jag fyllt på med de gamla isoleringen, spån.
[bild]
Redigerat:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 260 inlägg
Är det samma firma som skall göra värme och flyta? Man brukar vilja ha min 30mm spackel med armering om det inte är betong under.E eppeee skrev:
Är det bjälklag skulle jag säga att det är fel att inte ha platta då tillverkaren rekommenderar det.
30 min vid golvbrunnen?R Robert-san01 skrev:
Vet du på rak arm om det finns flytspackel som kan läggas något mindre tjockt på spån?
Normalt är det en platta som sitter fast och brunnen skruvas fast i dom yttre hålen, just nu går det att klyva en sådan och skruva dit, sen det med att flyta det golvet med mycket springor i , är det inte helt tätt få du hämta flyten i källaren eller under huset. Det att få det tätt, lägg en masonitskiva på och se till att det tätt utmed väggarna , blir det skarvar på skivan, går det bra att sätta en bred silvertape över och i vecket vägg/golv , samt primer på skivan.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 260 inlägg
R Robert-san01 skrev:
Mm kör man då 4mm el-golvvärme borde det bli 14-19mm vid brunnen.
Jag räknar lite på höjden för genomföringarna. Jag har räknat med högsta punkten på kakan blir 35mm. Det är ett litet badrum på 160x190 cm.