J jonaserik skrev:
Normalt är det en platta som sitter fast och brunnen skruvas fast i dom yttre hålen, just nu går det att klyva en sådan och skruva dit, sen det med att flyta det golvet med mycket springor i , är det inte helt tätt få du hämta flyten i källaren eller under huset. Det att få det tätt, lägg en masonitskiva på och se till att det tätt utmed väggarna , blir det skarvar på skivan, går det bra att sätta en bred silvertape över och i vecket vägg/golv , samt primer på skivan.
Jo så har jag tänkt göra som du säger. Men just där det är en jättestor "glugg" med spån i dagsläget. Hur borde jag göra där? Sätta en tunn masonit och täta runt eller?

• Gilla
Cazzzz
  • Laddar…
Lägger du en skiva över allt så täcker di även spånhålet, blir till att vara lite träräv med sågen, skarvarna mellan skivbitarna tätas med silvertape, bir lite svårt att få det tajt mot brunnen, där kan du peta i nästan vad som helst väggspackel/putsbruk/silokon eller liknande, bara det blir tätt.

Skånepöjk
C C.Lundin skrev:
Det är absolut inga problem att spackla mot trä. Om du syftar på att det ofta är mycket springor att täta så är det ju en helt annan femma, men just trät är inga problem.
oh fan! Trodde det var big no no. Att spacklet skulle spricka, men då har jag säkert fel! Man lär sig något nytt varje dag :)

Skånepöjk Hällvetet skrev:
oh fan! Trodde det var big no no. Att spacklet skulle spricka, men då har jag säkert fel! Man lär sig något nytt varje dag :)
Spricka kommer det till 98% att göra ändå.

D
Låter Inge bra för tätskiktet....om det spricker alltså

Ska du ha våtrumsmatta eller klinker på golvet? Platta till golvbrunnen ska alltid användas vid träbjälklag. Jag skulle ha lagt spånskiva över hela golvet, samt monterat ditt monteringsplatta till brunnen. Det ska vara reglat runt plattan med samma dimension som bjälklaget. Ska du ha klinker ska det vara cc 30 på golvreglarna så då måste bjälklaget förmodligen byggas om.

• Gilla
Stefan N
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Låter Inge bra för tätskiktet....om det spricker alltså
Spricker gör det innan det ändå ska beläggas med tätskikt.

D
Hmm.. varför behöver det nödvändigtvis spricka?

det är väl en av anledningarna till att just armera, att det inte ska spricka

T
Som sagt, du måste ha en monteringsplatta som brunnen sitter i. Är dina "rörmokare" riktiga rörmokare bör dom veta detta:thinking:

T tank77 skrev:
Som sagt, du måste ha en monteringsplatta som brunnen sitter i. Är dina "rörmokare" riktiga rörmokare bör dom veta detta:thinking:
Det är dem. Ska ringa dem imorrn. Redan pröjsar dock... Men de ska ju komma och dra golvvärmerör senare.

T
E eppeee skrev:
Det är dem. Ska ringa dem imorrn. Redan pröjsar dock... Men de ska ju komma och dra golvvärmerör senare.
Purusplattan 2014 är det du ska ha, upplys dom om det!

Edit: Måste bara säga att jag tycker att rörmokare är neanderthalare, alltså det mest korkade skrået inom hantverkare men dyrast är dom ändå:cry:

T tank77 skrev:
Purusplattan 2014 är det du ska ha, upplys dom om det!

Edit: Måste bara säga att jag tycker att rörmokare är neanderthalare, alltså det mest korkade skrået inom hantverkare men dyrast är dom ändå:cry:
Vet du om de är skyldiga att byta detta kostnadsfritt nu när jag redan betalt?

E eppeee skrev:
Vet du om de är skyldiga att byta detta kostnadsfritt nu när jag redan betalt?
V Ad ska det ligga som ytskick? Matta? Klinkers?

N Nickesågen skrev:
V Ad ska det ligga som ytskick? Matta? Klinkers?
Tanken har varit klinker. Men nu när jag läst i tråden kanske jag måste göra om bjälklaget. Men det ska ju inte påverka jobbet se Skulle ha gjort?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.