22 762 läst ·
20 svar
23k läst
20 svar
flytspackel blir inte hårt...
Bumpar denna.
Flytspacklade på 11m2 källare, betongplatta ca10mm combimix/probau flyt. Nu stått i en vecka med 2kw byggfläkt och det härdar inte överallt.
Skulle säga att det är lite som konsistensen i gips på en del ställen, går att karva i med kniv.
Tänkte lägga mosaik klinker på golvet för att få mycket fog för att kunna andas (ej isolerad platta).
Vad tror ni? Har 3 alternativ:
Slipa av 1-2mm och lägga klinker
Slipa av 1-2mm och flyta om x mm (hur mycket?)
Fräsa och flyta om allt?
Edit, lite hårdare är gips är det, och lossnar inte i delar när man kör ner en morakniv.
Flytspacklade på 11m2 källare, betongplatta ca10mm combimix/probau flyt. Nu stått i en vecka med 2kw byggfläkt och det härdar inte överallt.
Skulle säga att det är lite som konsistensen i gips på en del ställen, går att karva i med kniv.
Tänkte lägga mosaik klinker på golvet för att få mycket fog för att kunna andas (ej isolerad platta).
Vad tror ni? Har 3 alternativ:
Slipa av 1-2mm och lägga klinker
Slipa av 1-2mm och flyta om x mm (hur mycket?)
Fräsa och flyta om allt?
Edit, lite hårdare är gips är det, och lossnar inte i delar när man kör ner en morakniv.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "morakniv"
Allroundkniv Companion svart Morakniv
Allroundkniv med ergonomiskt skaft
146 kr inkl moms
Läs mer
Fick tips om att lägga på vattenstopp för att stärka flytspacklingen.
Hittar ingen info om Vattenstopp är diffusionsöppen efter användandet.
Var Combimix kille som kollade på golvet och rekade det. Vill dock ha en second opinion då det är källare och ej isolerad platta så har tillskjutande markfukt.
Hittar ingen info om Vattenstopp är diffusionsöppen efter användandet.
Var Combimix kille som kollade på golvet och rekade det. Vill dock ha en second opinion då det är källare och ej isolerad platta så har tillskjutande markfukt.
Bauhaus Probau Bas=Combimix 720/740.
Han sa inget om det, pratade ganska länge och just om att plattan inte är isolerad/dränerad.
Tänkte inte på att fråga men han var kunnig, ingen "säljare". Hade koll på alla produkter och värden, kemiska processer m.m.
Kan du bidra med någon info om det är lämpligt val ACME?
Han sa inget om det, pratade ganska länge och just om att plattan inte är isolerad/dränerad.
Tänkte inte på att fråga men han var kunnig, ingen "säljare". Hade koll på alla produkter och värden, kemiska processer m.m.
Kan du bidra med någon info om det är lämpligt val ACME?
Nej, jag har inte koll på deras produkter men jag tvivlar på att det är att rekommendera. Mig veterligen är det bara Ardex som har spackel för det, och jag tror att Combimix skulle skryta mer om att produkten tål fukt om så vore fallet.
Ring och lyssna med dom.
Ring och lyssna med dom.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden