Vet att det är en gammal post men hur gör du för att få fast en bilventil i locket på tunnorna ?J JanneA-son skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Ett lagom stort hål i locket sedan låter du din gummiverkstad (däckverksta) dra i ventiler, går nog på 25 sekunder per lock.
Protte
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Biltema säljer 50 st ventiler för det facila priset 149 riksdaler, 34-084 eller 33-080 men om insatsen är med förtäljer inte texten. Är nog längden som skiljer dessa åt.
Men gummiverkstan har ett behändigt verktyg att dra i ventilen med.
Protte
Men gummiverkstan har ett behändigt verktyg att dra i ventilen med.
Protte
Gammal tråd men har någon här tips på vad jag sätter fast tunnorna med i bryggan?prototypen skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Vår nyköpta stuga med flytbrygga har tunnorna fastsatta med bitar av brandslang.
Blir väl ungefär som sadelgjord.
Protte
Blir väl ungefär som sadelgjord.
Protte
Hej
En ny fundering kring rubriken flyter bryggan.
Vi har en gammal flytbrygga som håller sig flytande men som sjunker under vattnet om man kliver ut på den. Dvs de gamla flytpontonerna (frigolit) är slut.
Min fråga är, är det möjligt att bygga en ny ram 2"5", lägga byggplats i med styroform 120mm och sen slå en ny trall.
Dvs att den gamla bryggan kommer ligga kvar under.
Är medveten om att den inte kommer bli möjlig att ta upp på vintern, men den gamla har aldrig blivit upptagen och tjänat oss i 30år så kan den ny konstruktionen funka i 15 år är jag super nöjd.
Men som sagt är det en lösning som kommer funka?
En ny fundering kring rubriken flyter bryggan.
Vi har en gammal flytbrygga som håller sig flytande men som sjunker under vattnet om man kliver ut på den. Dvs de gamla flytpontonerna (frigolit) är slut.
Min fråga är, är det möjligt att bygga en ny ram 2"5", lägga byggplats i med styroform 120mm och sen slå en ny trall.
Dvs att den gamla bryggan kommer ligga kvar under.
Är medveten om att den inte kommer bli möjlig att ta upp på vintern, men den gamla har aldrig blivit upptagen och tjänat oss i 30år så kan den ny konstruktionen funka i 15 år är jag super nöjd.
Men som sagt är det en lösning som kommer funka?
Klicka här för att svara