Har en liten yta under en källartrapp som bara är betongplatta, funderar på att flytspackla denna och lägga klinkers. Resten av golvet t utanför trappa n är flytspacklat o har klinkers men det gjorde en fackman.
Omgivande väggar är murad o putsad sockel, samt tre träväggar.
Aldrig gjort detta innan o är inte erfaren hemmafixare, gjort lite smått bara.
Några funderingar.
1. Måste jag ha armering? är så liten yta så tänker att d kanske inte behövs.
2. Nivåmarkörer känns också lite överkurs, jag tänker att jag ser när det är tillräckligt utan. Eller missar jag nåt med dem kanske? Är ju bara en liten plan yta.
3. Omgivande träväggar bör kanske avskärmas från fukt ska jag lägga nån syllpapp eller liknande?

1. Ingen armering behövs. Primer först.
2. Beror lite på hur högt de behöver spackla. Kolla av ytan med ett vattenpass/ rätskiva. Så att du kan beräkna rätt mängd.
3. Det finns avstängningslister man kan sätta mot vägg. Största problemet är inte att de blir fukt på reglarna, det torkar. Utan att det läcker till andra rum om det inte är tätt runt där du ska spackla.

• Gilla
Sigward
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
1. Ingen armering behövs. Primer först.
2. Beror lite på hur högt de behöver spackla. Kolla av ytan med ett vattenpass/ rätskiva. Så att du kan beräkna rätt mängd.
3. Det finns avstängningslister man kan sätta mot vägg. Största problemet är inte att de blir fukt på reglarna, det torkar. Utan att det läcker till andra rum om det inte är tätt runt där du ska spackla.
Tack för svar! Grejen med listerna är att de jag jag sett är lite breda så d sticker ut en del i kanten, men man kanske lägger klinkers över bara? Har inte forskat jättemycket får erkännas..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.