Hej,

Jag har en Fluke T110 och den har två knappar för att testa jordfelsbrytare. Ska man ha testpinnarna i fas/neutral eller fas/jord eller neutral/jord när man trycker på knapparna? Tyckte det var oklart enligt manualen.

Med vänlig hälsning,
 
Felströmmen ska gå mellan fas och jord så det är där du ska placera mätspetsarna vid test.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.