Jag anmälde mina på flukes hemsida i torsdags
Fyllde i deras webformulär
https://forms.fluke.com/IG-GL-EPROD-2018-TPOLE-RECALL-EN-LP-1?sc
Dagen efter fick jag en UPS fraktsedel, föradresserad och förbetald. La mina i en kartong, skrev ut fraktsedeln i två ex och la ena i kartongen och klistrade andra på.
Och idag, för några timmar sen, var jag och lämnade paketet hos ett UPS-ombud.
Får se nu om allt fungerar bra och att jag sitter med nya i min hand om några dagar.
Det var i alla fall lägligt, för mina hade börjat glappa lite i kabeln.
https://forms.fluke.com/IG-GL-EPROD-2018-TPOLE-RECALL-EN-LP-1?sc
Dagen efter fick jag en UPS fraktsedel, föradresserad och förbetald. La mina i en kartong, skrev ut fraktsedeln i två ex och la ena i kartongen och klistrade andra på.
Får se nu om allt fungerar bra och att jag sitter med nya i min hand om några dagar.
Det var i alla fall lägligt, för mina hade börjat glappa lite i kabeln.
Panor82
Hobbyelektriker
· Östergötland
· 493 inlägg
Panor82
Hobbyelektriker
- Östergötland
- 493 inlägg
Skickade mina och kollegornas förra veckan, kunde ta upp till 2veckor innan man fick sina ersättare.Mikael_L skrev:
Jag anmälde mina på flukes hemsida i torsdags
[länk]
Det var i alla fall lägligt, för mina hade börjat glappa lite i kabeln.![]()
Fick ett mail att dom tagit emot paketet hos Fluke iaf.
Några av dom jag skickade var bra slitna så nya uppskattas
Ja Fluke har alltid stått högt i rang för mig. Och att de tar detta på sånt allvar sänker ju inte trovärdigheten i mina ögon i alla fall.
Det lär ju kosta dem en hel del, men kanske blir det trots allt en vinst i slutändan vad det gäller förtroende och goodwill.
Det lär ju kosta dem en hel del, men kanske blir det trots allt en vinst i slutändan vad det gäller förtroende och goodwill.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 522 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 522 inlägg
Det handlar nog ganska mycket om liability också.Mikael_L skrev:
Dom säljer en produkt du ska använda för att säkerställa att det är strömlöst så att du kan vidröra anläggningen utan att dö. Skulle folk ändå dö eller skadas pga. felaktiga instrument så skulle dom tappa förtroende rejält på marknaden och riskera stora skadestånd.
Panor82
Hobbyelektriker
· Östergötland
· 493 inlägg
Panor82
Hobbyelektriker
- Östergötland
- 493 inlägg
Öppnade alla idag och av någon anledning så var två st utrustade med grått kablage medans dom andra fem hade de vanliga svarta kablarna till mätproberna. Dom grå kändes inte som om det var samma kvalité som jag annars förknippar med Fluke.
Fluke är ett erkänt kvalitetsmärke, tyvärr har deras spänningsprovare av serie T i två generationer lidit av glappande trådar, vilket medför en osäkerhet vid mätning, dessa är jag inte ett dugg imponerad av jämfört med konkurrenterna, problemen har pågått under många år, hoppas det uppmärksammas nu så nästa generation blir bra, tror tyvärr konkurrensen från de billigare tillverkarna är för hög, man kan inte leva på sitt rykte hur länge som helst.Panor82 skrev:
Produkter som diskuteras: "spänningsprovare"
Spänningsmätare
Spänningsmätare, även kända som spänningsprovare, är verktyg som används för att fastställa om en elektrisk krets är "live", det vill säga om den har spänning. De kan användas för att testa allt från hushållsuttag till
Läs mer
Panor82
Hobbyelektriker
· Östergötland
· 493 inlägg
Panor82
Hobbyelektriker
- Östergötland
- 493 inlägg
Ska erkänna att jag inte testa några andra märken då firman alltid hållt med Fluke. Isolationsprovare 1503, T5-1000, T130 och multimeter 787 och jag har alltid varit nöjd. Men har en ny Isolationsprovare/multimeter Elma DT5500A liggandes som jag tänkt laborera/testa. Är iaf halva priset av vad en 1503 kostar. Som sagt har ingen erfarenhet utav andra märken och aldrig haft behov av att byta då mina instrument fungerat och hållt förvånansvärt bra i våran industrimiljö.
Mina var begåvade med svart kablage.Panor82 skrev:
Jag har ingen susning eller idé över varför det finns två färger...
Du har kanske fått en deluxe-variant, men som visade sig vara för dyr för kontinuerlig produktion
Panor82
Hobbyelektriker
· Östergötland
· 493 inlägg
Panor82
Hobbyelektriker
- Östergötland
- 493 inlägg
Så här ser en grå ut i jämförelse med en svart .
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto