Har tänkt mig måla om lite i huset jag strax flyttar in i. Jag kommer att måla invändigt i flera av sovrummen. Tänker måla med vit färg på tapeten. Vacklar mellan Flügger färgs egna märke och Jotun (som jag fann på Bauhaus).

Är ute efter en färg som luktar så lite som möjligt, men samtidigt håller en god kvalitet. Vad är era erfarenheter av de olika färgmärkena?

Har ingen större erfarenhet av flügger men jag skulle gissa på att du inte kommer märka någon större skillnad på dom två. Ta den du får bäst pris på.

• Gilla
Jan Lahti
  • Laddar…
Flügger var något dyrare så det får bli Jotun i så fall.

Bauhaus brukar kampanja beckers väggfärger emellanåt, kolla vilket märke som är med i senaste kampanjbladet, om det är aktuellt.

Flygger får man alltid 20% (?) på om man är med i villaägarna. ibland mer.

Köper man färg hos en "riktig" målarbutik så är det lätt att få en bra rabatt, och kunskapen brukar vara betydligt högre än vad den är hör byggvaruhusen.

Mitt tips är att gå till en målarbutik och förhandla fram en rabatt, helst till ett kundnummer så att de även är kvar nästa gång du kommer dit. Har man hus som man ska börja att renovera så blir det många besök hos målarkludden :thumbup:

Tips på bra vägg/takfärg är Teknos Biora 3 & 7.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.