Hej,
Skall driftsätta golvvärmen i badrummet idag.
Vi har en Flooré Shunt FS 36 Mini. Enligt manualen (https://floore.se/wp-content/uploads/41340-InstallationsanvisningShuntFS36mini-2.pdf) sidan 6 skall man vid variabel framledningstemperatur(vilket vi har, 60c max)
ställa in det värde som används när det är kallast ute (vanligtvis 55°C). Vilket värde är det dom refererar till då? Är det det ni ser på bilden? Om det är den, vad skall jag välja och hur vet jag att jag valt rätt? Ser ingen markering där jag kan ställa valt värde. Någon som har någon aning?

Tacksam för er hjälp.

• Golvvärmesystem med termometer inställd från 0°C till 80°C i ett badrum, del av Flooré Shunt FS 36 Mini, och olika rörkopplingar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
För att dra igång värmen nu första gång, så är det bara att starta allt och ställa in den vita maxtermostaten på ca 2 eller lågt C. Det ska värmas upp sakta ett dygn, för att ev fukt/väta under klinker ska gå ut genom fogarna. Sen ökas det på med lite per dygn tills du är nöjd. Maxtermostaten är för att inte det ska bli för varmt på slingorna. Och en lämplig temp under klinker är ca 35 C. Övrig värme är som tidigare inställning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.