Ni som använder bevattningsslang: kör ni på med maximal vattenstyrka under kort tid eller lågt tryck under tex hela natten?
 
Droppbevattning. Bäst för brunnen.. :)
 
Jag är lite osäker på vad den typ jag använder heter. Svettslang kanske? Billig grej på rulle från Biltema. Det droppar sakta ur den oavsett hur hårt jag drar på vattnet. Jag har med hjälp av noggranna empiriska studier ( fingrar i jorden) kommit fram till att ungefär en timme av den bevattningen är lämpligt i min trädgård.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.