Ngn som har erfarenhet från ngn av dessa leverantörer. sett att båda säljer en platta som heter Cirkus. Är i valet o kvalet vad gäller färg (ljus grå eller antracit).
Ngn som har uppgifter kring prisnivå för denna platta alt vilken som är billigast/bäst av flisby alt nordform.

/fredde

Tror nog att det är exakt samma platta. Verkar som om Nordform är tillverkare av denna platta, Flisby köper bara in den och säljer den under sitt varumärke. För övrigt har jag fått informationen att Flisby inte tillverkar särskilt mycket själva av den sten dom säljer, därför kan samma typ av sten förekomma hos flera andra leverantörer. Generellt är det nog dumt att köpa stenen direkt av tillverkaren eftersom man då får pröjsa den dyra frakten. Många lokala byggvaruhandlare är återförsäljare åt de flesta större varumärkena, och kan erbjuda dig exakt samma pris som i katalogerna, men med gratis frakt, en besparing på tusentals kronor. Flisby tar 209:-/m2 för Cirkus (ljusgrå) + frakt (229:- för antraciten). Min lokala handlare gav mig samma pris men med gratis hemkörning. Fast allt detta varierar säkert beroende på vart man bor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.