Går det att ha en flexslang på sugsidan av en jetpump?
Hade förenklat min installation avsevärt.
Typ sån här

Flexslang med metallväv för anslutning till pumpar, vikt på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

S
Går bra jag har så . inga veck eller större spänningar å slangen så den viker sig

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Sent omsider kom pumpen på plats. Fungerade alldeles utmärkt med flexibel slang på sugsidan. Dock fick jag inte den vibrationsdämpande effekt jag ville ha, de vidarebefodrar vibrationer till hela vattenledningssystemet nästan lika bra som om det satt en stum koppling där. Men pumpen går inte så ofta så det gör inte så mycket.

Nyinstallerad pump med flexibel slang kopplad till vattenledningssystemet i ett källarrum.
Skapa konto

Kanske dom är lite för raka, ska vara lite mera sväng på dom. sen det med pumpen sitter fast i väggen och brummar, prova med att lägga lite tjockare gummiduk mellan pump och konsol, det finns s.k gummikutsar att sätta i mellan. muttras fast i konsol och pump

Tack för feedback. Det är inte så blodigt så det stör faktiskt.

Pumpen är monterad på gummikuddar men det kanske inte riktigt syns på bilden. Bifogar en förstoring. Konsollerna är fastbultade i betongväggen, därefter sitter där gummimellanlägg till nästa skenor som sedan pumpen sitter fast i.

Men jag kan se om jag kan skjuta lite på pumpen åt vänster så slangarna får lite mer slack.

Grön pump monterad på skenor och gummikuddar fastbultade i betongvägg med slangar anslutna.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.