Har färdigisolerad Lunarflex mellan solfångare och acktank. Uppe på taket har vi naturligtvis delat rören och ska tilläggsisolera där med Armaflex. Men syntetiskt gummi utan någon form av ytskydd känns sisådär. Vad kan jag tänkas använda som helst är svart eller någorlunda neutralt med en diameter som inte är under 62 mm och helst inte över 70 eller max 80 mm? Någon form av flexrör/dränslang?
 
Hej
Jag bockade lådor med lock som ja la alla rören i valde plåtisol tegel röd .
 
Jo det vore ju ett vettigt alternativ. Men det vore väldans smidigt men någon plastflexrörhistoria. Problemet är bara att de flesta sådana inte trivs så bra när de exponeras för solljus under en längre perioder.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.