Ska kakla i köket och elektrikern har lämnat dessa för lamputtag som ska kopplas in senare.

Hur ska man hantera hålet under kakling?

Finns insatser likt apparatdosor att sätta in?

• Vägg med hål och utstickande elkablar där ett lamputtag ska installeras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
JanneJanne123
Låt rörutloppen gå ut genom kaklet i ett så litet hål som möjligt så är det inga konstigheter.

JanneJanne123
Eller missuppfattar jag frågan, ska du ha ett uttag där? I så fall borde ju elektrikern satt en dosa där, som det blir nu blir det ju ett utanpåliggande uttag annars och det bygger ju mer och blir fulare enligt min mening.

Sätt in en renoveringsdosa.

• Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Eller missuppfattar jag frågan, ska du ha ett uttag där? I så fall borde ju elektrikern satt en dosa där, som det blir nu blir det ju ett utanpåliggande uttag annars och det bygger ju mer och blir fulare enligt min mening.
Var lite otydlig. Det ska sitta en vägglampa fast installerad med inbyggd brytare. Dvs. Inget uttag behövs.

Bästa svaret

Förutsätter att han har tagit mått och då elektrikern inte har satt någon dosa själv så tror jag han planerar att sätta lampan över slangarna. Så kakla på bara och låt slangen hänga ut som dem gör.

• Gilla
Joel-29 och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123
J Joel-29 skrev:
Var lite otydlig. Det ska sitta en vägglampa fast installerad med inbyggd brytare. Dvs. Inget uttag behövs.
Då står jag fast vid mitt första inlägg :D

• Gilla
Joel-29 och 1 till
  • Laddar…
Så här gjorde jag.

• Elektriska kablar skyddade med gult isoleringstejp sticker ut ur en kaklad vägg.
    Skapa konto
  • Kök med vit kakel i fiskbensmönster, grå bänkskiva och svarta lampor.
    Skapa konto
  • Gilla
HSP och 3 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Snyggt och alltid uppskattat med återkoppling!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.