Hejsan.

Finns det flex-slang i olika färger som är tom? PMFlex har ju fördragen slag i blå, grön etc med olika bestyckning, men jag undrar om det finns liknande som är tom?

På ialla fall Ahlsells webbshop finns det bara den standard gråa färgen.

Tack på förhand!

/Johan Christensson

W
Vill minnas att jag sett röd på något brandlarms jobb

Vi använde grön tomslang på ett bygge. Vill minnas att den var finsk, men minns tyvärr inte vilket fabrikat :(.

Edit: Kvaliteten var tämligen usel så det kanske inte hjälper ändå ;).

Det där kan inte vara så svårt att hitta om man söker runt lite. Jag hamnade direkt på Storel som hade grå, svart och röd.

Förresten kommer det inte att se överarbetat och därmed hempulsaktigt ut om man börjar dela upp olika grupper med olika färger (eller vad du nu tänkte göra)?

Finns ingen anledning med annan färg egentligen.

Har grå (kraft), svart (data) skitslang, blå (data), Orange/röd (ekkx) på bygget.

• Gilla
Eyeball
  • Laddar…
Jo, Jonas L 84, jag såg att Storel hade svart. Röd hittar jag inte dock. Men jag håller med dig att om du delarupp olika grupper med olika färg på slangen hade det nog sätt lite märkligt ut.

Nej, egentligen finns det väl ingen anledning till att ha olika färger, men det börjar blir rätt mycket rör på sina ställen och jag skulle vilja lite snyggt separera el från data/kommunikation med typ grön el. blå slang. Hade hoppats att PM Flex skulle ha tom blå slang, men finns bara med fördragen så vitt jag kunnat se. Nu märker jag rören med olikfärgad dymo remsor, och det funkar ju det med såklart.

Får väl fortsätta med det helt enkelt.

Tack för era svar.

/Johan Ch

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.