Hej,
Efter att ha tittat runt lite efter Bosch skruvdragare så stötte jag på något konstigt. ICA säljer en Bosch Prefessional GSR 14,4-2-LI som ser ut så här :
En annan butik säljer en Bosch GSR 14,4-2LI Professional ser ser ut såhär :
Man kan se att de skiljer sig på en rad olika detaljer, ex dioden verkar vara placerat på foten istället för under chucken? De verkar också ha annan färg och lite annan design?
Detta gör det helt klart svårare att få rätt. Den som ICA säljer ser helt klart bättre ut enligt mig, den andra ser ganska billig ut.
Efter att ha tittat runt lite efter Bosch skruvdragare så stötte jag på något konstigt. ICA säljer en Bosch Prefessional GSR 14,4-2-LI som ser ut så här :
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En annan butik säljer en Bosch GSR 14,4-2LI Professional ser ser ut såhär :
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Man kan se att de skiljer sig på en rad olika detaljer, ex dioden verkar vara placerat på foten istället för under chucken? De verkar också ha annan färg och lite annan design?
Detta gör det helt klart svårare att få rätt. Den som ICA säljer ser helt klart bättre ut enligt mig, den andra ser ganska billig ut.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Den översta är nya modellen.
Ingen större skillnad i övrigt
Ingen större skillnad i övrigt
Har hört med flera butiker nu och bilderna de har på sin hemsida som representerar produkten de säljer stämmer inte oftast. I de flesta fallen är det den äldre versionen de har.
Om vi ska vara petiga, vad skiljer egentligen? Jag ser ju att designen och dioden skiljer, men finns det något annat?
Detta är paketen jag har att välja på :
Äldre versionen
+ 2 batteri
+ Papplåda
Pris : 1400 kr
Nyare versionen
+ 2 batteri
+ Papplåda
Pris : 1500 kr
Äldre version
+ 2 batteri
+ Plastlåda
Pris : 1700 kr
Om vi ska vara petiga, vad skiljer egentligen? Jag ser ju att designen och dioden skiljer, men finns det något annat?
Detta är paketen jag har att välja på :
Äldre versionen
+ 2 batteri
+ Papplåda
Pris : 1400 kr
Nyare versionen
+ 2 batteri
+ Papplåda
Pris : 1500 kr
Äldre version
+ 2 batteri
+ Plastlåda
Pris : 1700 kr
Du vill ju ha med låda...om du då får en l-boxx för 200kr borde det va bra bästa alternativet....
Jag hade nog gått på andra alt, dels för att jag inte använde lådor i den utstäckning som man kanske borde och sen tycker jag högst personligen att den ser bättre ut....
Jag hade nog gått på andra alt, dels för att jag inte använde lådor i den utstäckning som man kanske borde och sen tycker jag högst personligen att den ser bättre ut....
Medlem
· Östergötland
· 450 inlägg
Jag skulle ta den övre(nya) modellen!
Dels för att jag inte har någon användning av lådan!
Samt att det är bättre med dioden på batteriet!!
Dels för att jag inte har någon användning av lådan!
Samt att det är bättre med dioden på batteriet!!
Jag blir inte klok på detta, den äldre varianten har upp till 38nm och den nya är 34nm. Den äldre väger 100g merän den nya. På den nya står det att den klarar 5mm tjockare trää(30mm)?
De verkar inte vara så identiska och även om man tycker att den nya skulle vara bättre så har den äldre 4nm mer?
De verkar inte vara så identiska och även om man tycker att den nya skulle vara bättre så har den äldre 4nm mer?
Såg nu att längden på maskinen skiljer ganska mycket. Den äldre e ca 5 cm längre vilket gör en hel del skillnad. Så då är frågan om 4nm extra i den äldre e värt allt det som den nya har extra. Jag har ingen uppfattning om nm men de videos jag sett som jämför 10.8v(30 nm) med 14.4v(troligen den äldre starkare(38nm)) så är det en stor skillnad.
Skulle man jämföra den nya 14.4(34nm) med 10.8v(30nm) så kanske skillnaderna är extremt små? De har annars samma Rom.
Kan tillägga att glappet i schocken är 0 i den äldre medan den nya är kännbar och kan jämföras med 10.8v versionen.
Det känns som att den nya 14.4v är ganska snarlik med 10.8v versionen.
Skulle man jämföra den nya 14.4(34nm) med 10.8v(30nm) så kanske skillnaderna är extremt små? De har annars samma Rom.
Kan tillägga att glappet i schocken är 0 i den äldre medan den nya är kännbar och kan jämföras med 10.8v versionen.
Det känns som att den nya 14.4v är ganska snarlik med 10.8v versionen.
Redigerat:
Jag har nu pratat med Bosch och de säger att den första är nyare, den andra är ämnad till en annan marknad.
Den nya versioner är bättre på så gott som alla punkter. När det gäller 4NM mindre så är det inget man märker av.
Tänkte det kunde vara intressant att veta för någon annan som kanske funderar över samma sak. Har ju sett att ex Webhallen säljer V18 versionen med låda och 3 batteri för ca 1900 kr men det ser ut att vara den "äldre" versionen.
Den nya versioner är bättre på så gott som alla punkter. När det gäller 4NM mindre så är det inget man märker av.
Tänkte det kunde vara intressant att veta för någon annan som kanske funderar över samma sak. Har ju sett att ex Webhallen säljer V18 versionen med låda och 3 batteri för ca 1900 kr men det ser ut att vara den "äldre" versionen.
Klicka här för att svara