49 884 läst ·
170 svar
50k läst
170 svar
Fler som har råkat ut för Harald Nyborg bluff?
Jag tror Harald Nyborg inte har så exakt lagerkoll så det finns precis det antal som de uppger på hemsidan.
I somras hade en kund före mig köpt flertal spannar med färg. Problemet var att han plockat på sig fler än vad butiken hade på sin lagerlista! Därför gick dessa inte att köpa innan de i kassan "köpt" in flera färgspannar. Nu löste det sig på några minuter och kunden fick alla med sig.
I somras hade en kund före mig köpt flertal spannar med färg. Problemet var att han plockat på sig fler än vad butiken hade på sin lagerlista! Därför gick dessa inte att köpa innan de i kassan "köpt" in flera färgspannar. Nu löste det sig på några minuter och kunden fick alla med sig.
Nej, ingen annan än det jag hört från anställda.nimhed skrev:
Enl.uppgift har förhandlingar pågått med något företag om ev. övertagande av verksamheten. Det skulle vara något informationsmöte förra veckan så jag får väl höra lite mer nästa gång jag träffar dem.
Förlusterna är ju betydande så jag går på ordspråket "ingen rök utan eld"
Hoppas du har fel. Harald nyborg har en del produkter jag skulle sakna.ceson skrev:
Nej, ingen annan än det jag hört från anställda.
Enl.uppgift har förhandlingar pågått med något företag om ev. övertagande av verksamheten. Det skulle vara något informationsmöte förra veckan så jag får väl höra lite mer nästa gång jag träffar dem.
Förlusterna är ju betydande så jag går på ordspråket "ingen rök utan eld"
Allvetare
· Västra götaland
· 10 929 inlägg
De gjorde ju en kovändning i Trollhättan, där de skulle öppnat i nya lokaler. Blev inget med det, så något är det ju på gång.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 158 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 158 inlägg
https://www.market.se/nyhet/lagpriskedjans-hoga-nota-har-gatt-back-over-en-kvarts-miljard-i-sverige
Lidköping och Karlskrona stänger butikerna
Vad jag kan utröna är det ett Kommanditbolag
Kommanditbolag Harald Nyborg
969663-2604 (Löddeköpinge)
Men det är Harald Nyborg A/S som äger den svenska verksamheten
Lidköping och Karlskrona stänger butikerna
Vad jag kan utröna är det ett Kommanditbolag
Kommanditbolag Harald Nyborg
969663-2604 (Löddeköpinge)
Men det är Harald Nyborg A/S som äger den svenska verksamheten
Redigerat:
Fast det är inte många butikskedjor idag man kan ringa till.Johannes Carlsson skrev:
De har ett telefonnummer som går till en central växel och de har ingen möjlighet att kontrollera lagersaldo mer än du själv kan göra via webben. Har själv råkat ut för detta när jag skulle ha reda på ifall en produkt på Jula fanns i en specifik butik - uppdrag omöjligt. Harald Nyborg har också central kundtjänst.
Att ha någon telefonisttjänst som skulle svara på samtal och sedan springa runt på lagret och markera varor för inringande personer är inte möjligt. Kostnaden är helt enkelt för stor.
Det är knappt att där finns folk i kassorna.
Se hur Amazon har skapat en helt automatiserad affär, gå in och ta vad du behöver och Amazon drar summan på ditt kort.
https://computersweden.idg.se/2.2683/1.704716/amazon-oppnar-ny-automatiserad-butik
Det är knappt att där finns folk i kassorna.
Se hur Amazon har skapat en helt automatiserad affär, gå in och ta vad du behöver och Amazon drar summan på ditt kort.
https://computersweden.idg.se/2.2683/1.704716/amazon-oppnar-ny-automatiserad-butik
Kommer att köpa lite stängselprodukter och dem har ju ganska bra sortiment på spik till pickor bl.a. rostfria dyckert som jag inte hittat hos någon av de andra drakarna. När jag tänker på det så är det en hel annat jag köpt genom åren där som jag varit mer än nöjd med, så jag kommer att sakna dem. Bra pris på skumtomtar har dem också, kanske skulle bunkra en pallnimhed skrev:
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 158 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 158 inlägg
Lite offtopic att tänka på
https://www.svd.se/butiksdoden-kan-spridas-smartsam-process
För alla innan beställning från china....
https://www.svd.se/butiksdoden-kan-spridas-smartsam-process
För alla innan beställning från china....
Ja när en jätte som Ikea nu börjar dra ner på sin expansion och utbyggnad av nya varuhus så ser man var vi är på väg.hsd skrev:
Betydligt bekvämare att shoppa i sin mobil och få grejorna efter 1-3 dagar, utan att köra runt, leta parkering, stå i kö etc.
Skulle kunna tänka mig virtuella varuhus i datorn, kanske med VR-glas på huvudet. En måttscanner läser av din exakt kroppsstorlek så du alltid får korrekt storlek på kläder etc.
Möbler placeras virtuellt i din bostad osv.
