Jag har varit med om "I lager" och det är slut på hyllan. Deras svar då var att det var en förväntad leverans som inte kom.

ceson ceson skrev:
Men du får skynda dig eftersom dom är på väg att lägga ner verksamheten;)
Har du källa på det?
 
Jag tror Harald Nyborg inte har så exakt lagerkoll så det finns precis det antal som de uppger på hemsidan.
I somras hade en kund före mig köpt flertal spannar med färg. Problemet var att han plockat på sig fler än vad butiken hade på sin lagerlista! Därför gick dessa inte att köpa innan de i kassan "köpt" in flera färgspannar. Nu löste det sig på några minuter och kunden fick alla med sig.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
nimhed nimhed skrev:
Har du källa på det?
Nej, ingen annan än det jag hört från anställda.
Enl.uppgift har förhandlingar pågått med något företag om ev. övertagande av verksamheten. Det skulle vara något informationsmöte förra veckan så jag får väl höra lite mer nästa gång jag träffar dem.

Förlusterna är ju betydande så jag går på ordspråket "ingen rök utan eld"
 
ceson ceson skrev:
Nej, ingen annan än det jag hört från anställda.
Enl.uppgift har förhandlingar pågått med något företag om ev. övertagande av verksamheten. Det skulle vara något informationsmöte förra veckan så jag får väl höra lite mer nästa gång jag träffar dem.

Förlusterna är ju betydande så jag går på ordspråket "ingen rök utan eld"
Hoppas du har fel. Harald nyborg har en del produkter jag skulle sakna.
 
  • Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
De gjorde ju en kovändning i Trollhättan, där de skulle öppnat i nya lokaler. Blev inget med det, så något är det ju på gång.
 
Det är både ett AB och ett kommanditbolag (HBKB) registrerat, ABt har inga anställda, ingen omsättning etc och HBKBt har ingen offentlig bokslut, så det går inte att se hur statusen är.
 
hsd
Redigerat:
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Vid fåtal kvar får man ringa och boka en undanläggning. Gäller alla butiker
Fast det är inte många butikskedjor idag man kan ringa till.
De har ett telefonnummer som går till en central växel och de har ingen möjlighet att kontrollera lagersaldo mer än du själv kan göra via webben. Har själv råkat ut för detta när jag skulle ha reda på ifall en produkt på Jula fanns i en specifik butik - uppdrag omöjligt. Harald Nyborg har också central kundtjänst.
 
Att ha någon telefonisttjänst som skulle svara på samtal och sedan springa runt på lagret och markera varor för inringande personer är inte möjligt. Kostnaden är helt enkelt för stor.
Det är knappt att där finns folk i kassorna.

Se hur Amazon har skapat en helt automatiserad affär, gå in och ta vad du behöver och Amazon drar summan på ditt kort.
https://computersweden.idg.se/2.2683/1.704716/amazon-oppnar-ny-automatiserad-butik
 
nimhed nimhed skrev:
Hoppas du har fel. Harald nyborg har en del produkter jag skulle sakna.
Jag hoppas också att det är fel, men skall nog bunkra lite smått å gott för säkerhets skull:)
 
ceson ceson skrev:
Jag hoppas också att det är fel, men skall nog bunkra lite smått å gott för säkerhets skull:)
Något speciellt du tänker på? bara så jag inte missat något :D

Själv tänker jag ganska mycket på diverse elartiklar.
 
När jag var på Jula i helgen hade de fler artiklar än vad hemsidan sa. Ibland är det åt det positiva hållet. :rofl:
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
nimhed nimhed skrev:
Något speciellt du tänker på? bara så jag inte missat något :D

Själv tänker jag ganska mycket på diverse elartiklar.
Kommer att köpa lite stängselprodukter och dem har ju ganska bra sortiment på spik till pickor bl.a. rostfria dyckert som jag inte hittat hos någon av de andra drakarna. När jag tänker på det så är det en hel annat jag köpt genom åren där som jag varit mer än nöjd med, så jag kommer att sakna dem. Bra pris på skumtomtar har dem också, kanske skulle bunkra en pall;)
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Lite offtopic att tänka på
[länk]
För alla innan beställning från china....
Ja när en jätte som Ikea nu börjar dra ner på sin expansion och utbyggnad av nya varuhus så ser man var vi är på väg.
Betydligt bekvämare att shoppa i sin mobil och få grejorna efter 1-3 dagar, utan att köra runt, leta parkering, stå i kö etc.

Skulle kunna tänka mig virtuella varuhus i datorn, kanske med VR-glas på huvudet. En måttscanner läser av din exakt kroppsstorlek så du alltid får korrekt storlek på kläder etc.

Möbler placeras virtuellt i din bostad osv.
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.