L
Hej!

Vi anlitade en golvfirma för att slipa, färga och vaxa vår ekparkett.
Efter bara några dagar så blev golvet flammigt där man hade gått och nu efter drygt ett halvår så ser det fruktansvärt ut.
Vi har även gula fläckar under mattor och div saker som legat på golvet.
De flammiga fläckarna är helt normalt enligt hantverkaren då det är släpljus i lägenheten, alltså ljus från flera olika håll. Dom gula märkena under mattor är tydligen också normalt eftersom att trägolv gör så.

Detta tycker jag låter väldigt märkligt. Är det någon som kan bekräfta om ett golv ska se ut såhär efter ett halvår?

Tack på förhand!

L
Bilder

• Lång korridor i en bostad med ljus träliknande laminatgolv och vita väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ljust trägolv i ett tomt rum med synligt solljus och skuggspel på golvytan.
    Skapa konto
  • Ljust trägolv med delvis upprullad vit matta, grå puff och soffa i ett vardagsrum.
    Skapa konto
harry73
Det är ju inte golvet under mattan som är missfärgat. Det är resten av golvet som ändrar färg pga uv-ljuset.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
L
Golvet såg inte ut så när det var nygjort. Det har gulnat under mattan.
Jag antar att man får räkna med sådana ”fläckar” iom att solen inte kommer åt där men det är dom blanka fläckarna som stör mig mest.

L
Vi lyckades få bort dom blanka fläckarna och det gula under mattorna försvann efter ett par dagar i solljus.
Case closed :)

BirgitS
Du kan väl berätta hur ni fick bort de blanka fläckarna, det kan ju finnas någon annan som råkar ut för det framöver.

Hur fick ni bort det?

L robinhogman skrev:
Vi lyckades få bort dom blanka fläckarna och det gula under mattorna försvann efter ett par dagar i solljus.
Case closed :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.