Finns det någon billig fläktstyrningsenhet som (helst) passar i en apparatdosa? Enda funktionen som krävs är att fläkten går ca 10 min efter frånslag av styrspänningen. Ca 0.1 A räcker.

tror clasohlson också har något likn, men annars conrad...

Eftergångsrelä verkar vara lösningen. Tack!

Det kan väl inte va så enkelt att det är/ska bli en PAX-fläkt? På dem kan du ställa tiden de ska gå efter frånslag...

Om man köper den lite dyrare pax fläkten, ja. Alla har inte tids fördröjning.

Men man kan montera ett kretskort i dom äldre i alla fall....

Pax med tids/fuktstyrning är planerad för det stora badrummet på 9 m2, det här är 3 m2 toalett så det blir en enklare/billigare lösning. :)

Kan finnas även hos "billigare" konkurrenter, vet inte säkert... De lär låta mer men kanske inte gör så mycket på en "gästtoalett". Jag tror nog det är den enklaste lösningen.

mycke_nu skrev:
Pax med tids/fuktstyrning är planerad för det stora badrummet på 9 m2, det här är 3 m2 toalett så det blir en enklare/billigare lösning. :)

Billigare blir det ju inte jämfört att köpa separat eftergångsrelä.
Bara bökigare.

Köp fläkt med inbyggt relä,, snåljåp. :D

ja, ja.. :D

Jag kan tipsa om "Myson Badrumsfläktmed fuktsensor och timer 14 W" Artnr: 414027 på Jula 459:-
Är både tystare och ger bättre flöde än den gamla paxfläkt den fick ersätta. Låter säkert lite mer än en ny paxfläkt men för det priset är den oslagbar. Det står inte i texten men den har även kallrasskydd som öppnar ljudlöst med en bimetall.

mrfrenzy skrev:
Jag kan tipsa om "Myson Badrumsfläktmed fuktsensor och timer 14 W" Artnr: 414027 på Jula 459:-
Är både tystare och ger bättre flöde än den gamla paxfläkt den fick ersätta. Låter säkert lite mer än en ny paxfläkt men för det priset är den oslagbar. Det står inte i texten men den har även kallrasskydd som öppnar ljudlöst med en bimetall.
Kikade faktiskt just på den, fast modellen utan fuktsensor eftersom det bara är en liten toalett. Intressant att höra att du är nöjd, det får bli en sådan. :)

mycke_nu skrev:
Kikade faktiskt just på den, fast modellen utan fuktsensor eftersom det bara är en liten toalett. Intressant att höra att du är nöjd, det får bli en sådan. :)
Luktsensor behövs kanske bättre än fuktsensor där :D

Ingen tokig idé! Det finns ju metangassensorer, så varför inte!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.