Just fuktsensorn på mysonfläktarna har jag inte så bra erfarenhet av. Fläktuslingen vill inte starta trots att det är mer eller mindre ånga i duschen. Men nu skulle du ju inte ha fuktsensor utan luktsensor 
Kan nog bero på att fuktsensorn är lite väl inbyggd så fläkten behöver gå för att den ska kunna känna av fukten.
Jag har en rörelsevakt som tänder lyset i badrummet (och startar fläkten). Sen går fläkten 5 minuter efter att lyset slocknat mha timern för att vädra ut eventuella lukter
. Om det skulle vara fuktigt så stannar den inte förrns det är mer eller mindre snustorrt.
Jag har en rörelsevakt som tänder lyset i badrummet (och startar fläkten). Sen går fläkten 5 minuter efter att lyset slocknat mha timern för att vädra ut eventuella lukter
Ja, jag har varit inne på det också. Den rekomenderade inkopplingen är ju sån, men jag ville helst inte att den skullle starta varje gång man tände ljuset. Har funderat på en IR-sensor som är riktad mot duschytrymmet som startar fläkten ist. men inte kommit längre än till just funderingar.
Gjorde ett test för ett tag sedan och hängde ut sensorn utanför kåpan, men det blev inte mycket bättre för det. Så jag vet inte. Blir nog inga fler Myson-fläktar för min del. Bortsett från detta så tycker ja den funkar bra, den är ju klart billigare än PAX.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden