Hej Alla,
Har länge stört mig på att en fläkt på toaletten inte har fungerat så jag tog mig en titt på hur allt var kopplat.
Förra husägaren gjorde lite saker själv och till fläkten har vi en väldigt ful orange återfjädrande knapp så jag började att skruva loss den och några saker ramlade ur, skruvfästet och en liten plastbit så något var defekt. I mitten på knappen så verkar det ju vara två bleck som sluts av knapp? Efter att pillat lite på blecken så startar fläkten men den går konstant och inte stänger av.
Fläkten är ju gammal och kan inte riktigt hitta någon manual som stämmer, på kretskortet sitter en switch som står Max och min som jag trodde var hastighet men inget händer (stod på Min)
Gillar hur han har sparat på färgat kablage och endast använt svart
Så frågan är:
Vad kan ha hänt med knappen? Vad skulle jag kunna byta till?
Har länge stört mig på att en fläkt på toaletten inte har fungerat så jag tog mig en titt på hur allt var kopplat.
Förra husägaren gjorde lite saker själv och till fläkten har vi en väldigt ful orange återfjädrande knapp så jag började att skruva loss den och några saker ramlade ur, skruvfästet och en liten plastbit så något var defekt. I mitten på knappen så verkar det ju vara två bleck som sluts av knapp? Efter att pillat lite på blecken så startar fläkten men den går konstant och inte stänger av.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fläkten är ju gammal och kan inte riktigt hitta någon manual som stämmer, på kretskortet sitter en switch som står Max och min som jag trodde var hastighet men inget händer (stod på Min)
Gillar hur han har sparat på färgat kablage och endast använt svart
Så frågan är:
Vad kan ha hänt med knappen? Vad skulle jag kunna byta till?
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden