Vi har en värmepump enligt ovan från 2004, modellen heter Nordic AE-XP 09 DR. Fläktmotorn måste antagligen bytas då den väsnas en hel del.

Är detta ett enkelt byte?? Vi har fått ett pris från en IVT installatör på minst 4000:- inkl Moms, är inte det väl dyrt ??

Någon som har andra förslag på lösning eller vad jag bör göra ??

/// Hälsn // Stefan :(
 
Borde räcka att byta lager i fläkten :). Kostnad 80 kronor på jula i inköp. Det svåraste är att få bort de gamla lagren, kan behövas lite vana och kanske någon modifierad liten avdragare.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.