Hej håller på att fixa till ett ventilerat golv, så behöver en fläkt för frånluft.
Håller på med granabs system . Någon som kan rekommendera någon fläkt?
Mvh Niklas

S Sisohore skrev:
Hej håller på att fixa till ett ventilerat golv, så behöver en fläkt för frånluft.
Håller på med granabs system . Någon som kan rekommendera någon fläkt?
Mvh Niklas
jag köpte något i den här stilen till ca 60m2:
https://www.luftbutiken.se/kanalflaktar/6353-ostberg-lpkb-100-c1-kanalflakt.html
Lätt att bygga in pga låg. Fördelen med 100mm-fläkt är att övergången mot plaströren (vad dom nu är, 65mm?) passar rakt på. Försökte få fram info om vad Nivell med flera använder för fläktar, men den infon har dom dolt bra. Hade dock blivit överraskad om det var något mer exklusivt än ovanstående. Om du vill ha lägre driftkostnad köper du en ec-fläkt men den kostar 3 gånger mer…

A Arga ingenjörn skrev:
[länk]
Lätt att bygga in pga låg. Fördelen med 100mm-fläkt är att övergången mot plaströren (vad dom nu är, 65mm?) passar rakt på. Försökte få fram info om vad Nivell med flera använder för fläktar, men den infon har dom dolt bra. Hade dock blivit överraskad om det var något mer exklusivt än ovanstående. Om du vill ha lägre driftkostnad köper du en ec-fläkt men den kostar 3 gånger mer…
Hej fått fram att granab tyckte att jag skulle ha en Fläkt, IRB 125 med ställdorn , de skulle ha 11400 kr för den.
Jag ska ha utblåset på väggen i ett skåp.
Vad tror du om den fläkten .
Mvh Niklas
A Arga ingenjörn skrev:
[länk]
Hej, skulle denna fläkt funka,
A Arga ingenjörn skrev:
[länk]

S Sisohore skrev:
Hej fått fram att granab tyckte att jag skulle ha en Fläkt, IRB 125 med ställdorn , de skulle ha 11400 kr för den.
Jag ska ha utblåset på väggen i ett skåp.
Vad tror du om den fläkten .
Mvh Niklas

Hej, skulle denna fläkt funka,
Hej

En fläkt för över 11 tusen är såklart bara trams och bondfångeri. Nämn ordet "fukt" så betalar folk vad som helst, verkar vara tanken. Sen citerade du mitt inlägg två gånger så jag vet inte vad du försökte visa för fläkt? Men vilken kanalfläkt som helst som klarar det flöde som behövs funkar såklart.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.