4 776 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Fläkt till ventilerat golv.
jag köpte något i den här stilen till ca 60m2:S Sisohore skrev:
https://www.luftbutiken.se/kanalflaktar/6353-ostberg-lpkb-100-c1-kanalflakt.html
Lätt att bygga in pga låg. Fördelen med 100mm-fläkt är att övergången mot plaströren (vad dom nu är, 65mm?) passar rakt på. Försökte få fram info om vad Nivell med flera använder för fläktar, men den infon har dom dolt bra. Hade dock blivit överraskad om det var något mer exklusivt än ovanstående. Om du vill ha lägre driftkostnad köper du en ec-fläkt men den kostar 3 gånger mer…
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Hej fått fram att granab tyckte att jag skulle ha en Fläkt, IRB 125 med ställdorn , de skulle ha 11400 kr för den.A Arga ingenjörn skrev:jag köpte något i den här stilen till ca 60m2:
[länk]
Lätt att bygga in pga låg. Fördelen med 100mm-fläkt är att övergången mot plaströren (vad dom nu är, 65mm?) passar rakt på. Försökte få fram info om vad Nivell med flera använder för fläktar, men den infon har dom dolt bra. Hade dock blivit överraskad om det var något mer exklusivt än ovanstående. Om du vill ha lägre driftkostnad köper du en ec-fläkt men den kostar 3 gånger mer…
Jag ska ha utblåset på väggen i ett skåp.
Vad tror du om den fläkten .
Mvh Niklas
Hej, skulle denna fläkt funka,A Arga ingenjörn skrev:jag köpte något i den här stilen till ca 60m2:
[länk]
A Arga ingenjörn skrev:jag köpte något i den här stilen till ca 60m2:
[länk]
HejS Sisohore skrev:
En fläkt för över 11 tusen är såklart bara trams och bondfångeri. Nämn ordet "fukt" så betalar folk vad som helst, verkar vara tanken. Sen citerade du mitt inlägg två gånger så jag vet inte vad du försökte visa för fläkt? Men vilken kanalfläkt som helst som klarar det flöde som behövs funkar såklart.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden