Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi ska ha en PAX-fläkt i taket i ett badrum. Det blir ett rör upp genom innertak, 90 grader böj och sedan ut genom fasaden. (Se bild.)
Frågor:
1. Ska man ha isolering runt röret inne i innertaket?
2. Vi tänkte ha fläkt som bara går på vid fukt och annars är av. OK?
3. I så fall ha kallrasspjäll eller ej?
4. Visst ska röret luta lite utåt/nedåt backen? Jag tror att det nu lutar lite uppåt.
5. Bör det sticka ut en bit på utsidan eller räcker med ett vanligt PAX-galler?
6.Andra synpunkter/förslag?