Håller på att få mitt badrum renoverat. Vvs-killen har valt att använda presskoplingar och på böjar och T-kopplingar ser det bra ut. Dock ser alla skarvar ut så här! Är detta något man skall acceptera eller skall man be dem göra om det? Tilläggas skall att på rör från tak till golv (inkommande rör kommer in vid tak) är det två skarvar på både kall och vamvatten rör (250cm). Är alltså 4 kopplingar allt som allt som ser ut så här. Undrar också vad det beror på - fel pressverktyg, fel inställning, defekta kopplingar? Annat? koppling.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Helt oacceptabelt enligt min uppfattning.

Krilleman
Inte OK att lämna ett jobb sådär. Kallvatten-röret kondenserar och det kommer inte bli snyggt.

Den kopparen som är frilagd kommer bli grön och missfärgad förr eller senare. Kromet är ju där av en anledning!

Är det samma "modell" på böjarna och T-rören?

Vet inte VVS:aren vad han håller på med och vilket pressverktyg han ska ha, borde han använda klämringskopplingar. Men samtidigt kan det ju vara någon form av dålig kvalité på muffarna.

Då kapar man ner detta och gör om, (han får då ta frågan vidare till leverantören) men alla rörisar är inte så seriösa. Tyvär

Jag skulle absolut klaga på detta montaget. Inte OK!

Huruvida det är samma fabrikat på presskopplingarna i form avskarv, böj och T-koppling vet jag inte. De ser lika ut, men JAG kan inte avgöra om det är samma fabrikat. Dessutom tycker jag att det är konstigt att de behövt skarva varje rör två gånger på en sträcka av 250cm.

P
Fråga röris om han själv tycker de är ok att lämna ett jobb på de viset?! Gör om gör rätt. Dra upp en bild på badrummet och muffarna.

Skickade bilder på kopplingarna till den som var huvudman för badrumsrenoveringen, vilket ledde till att de defekta kopplingarna bytes ut, dock till nya med samma flagnande krom. Mailade ånyo bilder till firman och igår byttes samtliga rör och kopplingar ut. De nya ser bra ut och har inga skador på kromet.
Slutet gott med andra ord.

• Gilla
lorens
  • Laddar…
Lät som att firman skötte det helt perfekt! :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.