Hej!
Jag försöker olja in en liten trappavsats i vår lgh, jag började med att slipa golvet med en slipmaskin(bara en handhållen eftersom det är en så liten yta) och strök därefter på första lagret av Herdins hårdvaxolja Rökt ek. Men som ni ser är det extremt fläckigt. Jag antar att det är på grund av dåligt förarbete.

Golvet var behandlat sedan tidigare men oklart med vad.
Frågor.
1. Har jag slipat för lite där det är extra mörkt eller för lite överallt annars?
2. Ifall jag slipat för lite där det är extra mörkt, kan jag bara slipa om dom delarna av golvet?
3.Är jag naiv som tror att jag ska lyckas slipa golvet med en handhållen maskin? Det är kanske fem kvm.

• IMG_3850.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En gissning..... Det sker ut som om du inte har fått bort allt "ytskikt". Kan den har varit lackad eller behandlad på något sätt tidigare? Slipa igen!

M Mercruiser skrev:
En gissning..... Det sker ut som om du inte har fått bort allt "ytskikt". Kan den har varit lackad eller behandlad på något sätt tidigare? Slipa igen!
Ja precis känns som att de mörkare fläckarna är orsakade av det gamla ytskiktet. Får slipa igen, ångrar att jag började med det här :D

Tack för svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.