Tittade in på mitt garagebygge idag.
I hösten och sen höst gjorde jag klart så är tätt utåt, iaf så inte regn och snö kommer in
Men såg nu, typ gröna fläckar på råaponten invändigt på vissa ställen, bara att riva och göra om? Tänkte om är samma i väggreglarna?
Om det syns nåt på bilden, vad är det och farligt som säga?

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nja, när det ser ut sådär, att påväxten stannar abrupt vid kanten på en bräda, så beror det oftast på att just denna bräda förvarats olämpligt och fuktutsatt någonstans i kedjan - kanske låg den överst i högen på brädgården eller så.
Det beror alltså inte i första hand på miljön i ditt garage.

Jag skulle personligen helt enkelt tagit på mig en bra mask och sen slipat bort påväxten, för att sedan pensla på någon mögelskyddsvätska så att det inte uppstår igen. Och sen bara hålla koll några gånger om året.

man behöver inte slipa bort sånt där.............skulle man göra det så skulle nog halva sveriges byggnadskår stå och slipa svartprickar på allt virke som hamnar i hus.........
Det har såklart blivit en påväxt av att det legat fuktigt men så fort det torkar sen så blir det bara en statisk utseendegrej. Inget som fortsätter att växa alltså.

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
Det där är inget att bry sig om.

Spruta på Boracol kan det vara något?

Andy78 skrev:
Spruta på Boracol kan det vara något?
för att?

Tack för svar.

Så det är inte så farligt då?
Men man kan slipa bort det om man vill? Men behövs inte som säga?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.