J
Nytt spegelskåp i toalett (ej badrum). VP-rör med FK kommer ut mitt över handfatet, nya skåpet har ingång för kablage typ 150mm i sidled.

Vore smidigast om det gick att använda FK pga följsamhet, eller måste det vara kabel? Skåpet täcker till 100% både vp-rör och ingen eldragning är varken synlig eller åtkomlig när skåpet är monterat.
 
J
Demmpa Demmpa skrev:
Nej, det får inte vara naken FK/FQ, det måste vara dubbelisolerade.
Ett sett att göra det dubbelisolerat är att ta höljet från EQLQ, finns även speciell isolerslang för ändamålet.
[länk]
Ok, tack, misstänkte det. Hoppades kanske på undantag inom att skåpet monteras fast.

Behöver ha 4 ledare ner o det fick knappt plats 2st fq i höljet från drakas exq (5g). Bygger ut skåpet med 10mm list istället så får sagda 5g exq mer rimliga böjar (ger ca 20mm tomrum bakom skåp).

Tack för svar!



PS. vafan har man usb-uttag till i badrumsskåp ds
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.