I morse försvann varmvattnet mitt i duschen, mindre kul men fick avsluta med kallvatten.
En snabb till in i centralen och den vänstra termometern visar på 20 grader, tror inte det säger mer än att temperaturen på tappvattnet är just 20 grader.
Efter en kvart är varmvattnet tillbaka och allt som vanligt.
Har haft samma installation sen 2001 och detta har hänt en gång förut, då tittade jag ut på gatan och hann se en servicebil från fjärrvärmeleverantören köra iväg, klart misstänkt att det den gången var en avstängning i kvarteret.
För övrigt har det bara tuffat och gått i snart 20 år.
Har tagit kontakt med fjärrvärmeleverantören idag och frågat om driftstörningar, men nejdå dom kände inte till något.
Nu till min fråga:
- Kan något i själva installationen ge upphov till detta ?
- Borde jag ringa en röris som kommer och kollar ?
Jag misstänker själv något i nätet men vill kolla om nån har en bättre ide.