Skulle det vara ok att installera en fjärrstyrd strömbrytare som denna nexa http://www.nexa.se/res/pdf/LCMR-1000-OnOff.pdf (som jag tror är ip40 klassad) i en utanpåliggande ip44 kopplingsdosa och sätta den utomhus?

Eller finns det andra alternativ?
 
cust3000 skrev:
Ett skymmningsrelä är inget alternativ?
Jag kör med [länk] som jag styr ledpuckar under takfoten.
Den har funkat bra över ett år nu (jag var skeptisk)
Har även funderat på detta men samtidigt så behövs belysningen bara vid vissa tillfällen.

Skymmningsrelä med timer... Vad innebär timer i det fallet?
 
Den går att justera hur lång tid det ska lysa efter det inställda luxvärdet har uppnåtts, sedan är det en viss tid innan den kan tändas igen (20-24h från det tänds tror jag....)
Den funktionen kan man avaktivera så att det tänder/släcker enbart på luxvärde (jag kör på enbart lux)
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.