T Taxture skrev:
[länk]

Köpa en egen?
Det där är en miniversion, klarar bara 30° och gör inte jobbet.

Några tankar....
Leta rätt på företag som säljer sådana klippare, skicka ett mejl och fråga om dom sålt till någon i Stockholmsområdet som dom tror kan hjälpa dig.

Kontakta några företag som håller på med grönyteskötsel / trädgårdsjobb och be om prisförslag på att röja slänten, sen får dom lösa det hur dom vill, bara dom gör jobbet bra...

Zixten Zixten skrev:
Några tankar....
Leta rätt på företag som säljer sådana klippare, skicka ett mejl och fråga om dom sålt till någon i Stockholmsområdet som dom tror kan hjälpa dig.

Kontakta några företag som håller på med grönyteskötsel / trädgårdsjobb och be om prisförslag på att röja slänten, sen får dom lösa det hur dom vill, bara dom gör jobbet bra...
Redan gjort. Skickat 5 mejl till återförsäljare, 0 svar.

W Waggan skrev:
[länk]
Utför släntllippning med fjärrstyrd maskin, borde gå att få med RUT-avdrag.
Tack, har kontaktat dom två gånger de senaste veckorna. Verkar ha semesterstängt, får se om dom återkommer med offert.

Jag ska få ett tips på företag från Svanå maskiner imorgon, får hoppas på det:D

Kanske går att hitta någon att leja bort jobbet - alt hyra en maskin regelbundet - men jag tänker att om du vill ha en gräsmatta där så får du väl klippa åtminstone varannan vecka om det ska påminna om en gräsmatta. Det låter riktigt dyrt eller hur tänker du kring detta?

H Harald Blåtumme skrev:
Kanske går att hitta någon att leja bort jobbet - alt hyra en maskin regelbundet - men jag tänker att om du vill ha en gräsmatta där så får du väl klippa åtminstone varannan vecka om det ska påminna om en gräsmatta. Det låter riktigt dyrt eller hur tänker du kring detta?
Inget behov av gräsmatta där. Räcker med att klippa ner det 1-2 ggr om året.

Spontant låter det som att din tidigare strategi inte var så tokig ändå, att dra över området med en bra kraftfull grästrimmer är väl gjort på någon halvtimme gissar jag, Ev slyklinga om det är litet grövre växtlighet (långsammare yttäckning) men bara en sådan sak som att välja rätt trimmertråd kan göra enorm skillnad, givet en vettig maskin typ Stihl FS131 och liknande.

H Harald Blåtumme skrev:
Spontant låter det som att din tidigare strategi inte var så tokig ändå, att dra över området med en bra kraftfull grästrimmer är väl gjort på någon halvtimme gissar jag, Ev slyklinga om det är litet grövre växtlighet (långsammare yttäckning) men bara en sådan sak som att välja rätt trimmertråd kan göra enorm skillnad, givet en vettig maskin typ Stihl FS131 och liknande.
Jag har tråd som kan dra av ett ben till min bensintrimmer. Tar ungefär 2 hela dagar att trimma ner ytan, och då är jag sjukt effektiv. Hade ett företag inom fastighetsskötsel här för några år sedan som gav upp efter några timmar.

• Gilla
Mikael Bjarnemark
  • Laddar…
Det vore verkligen ett enormt tillskott i denna tråd om du kunde ge några illustrerande foton på denna 1200 kvadrat extremt branta slänt. Jag kollar just nu på grannens tak, det är 45 grader. Vårt är snäppet lägre i lutning men jäkligt brant. Varit och åkt skidor i Trysil och där finns en ca 45-graders lutning i en pist, de kör pistmaskinerna via wire fastsatt i toppen för att hålla ordning på den pisten (nedfart 75, ”Ekspert’n”). Intressant upplevelse...

Bilder vore guld på din slänt!

Redigerat:
H Harald Blåtumme skrev:
Det vore verkligen ett enormt tillskott i denna tråd om du kunde ge några illustrerande foton på denna 1200 kvadrat extremt branta slänt. Jag kollar just nu på grannens tak, det är 45 grader. Vårt är snäppet lägre i lutning men jäkligt brant. Varit och åkt skidor i Trysil och där finns en ca 45-graders lutning i en pist, de kör pistmaskinerna via wire fastsatt i toppen för att hålla ordning på den pisten (nedfart 75, ”Ekspert’n”). Intressant upplevelse...

Bilder vore guld på din slänt!
God morgon! Tack för ditt engagemang, men jag är (som jag har skrivit några gånger) inte ute efter tips på hur jag ska klippa slänten eller vilka verktyg/maskiner som ska användas. Jag är ute efter tips på företag som klipper gräs i slänter med fjärrstyrd släntklippare. Jag tror inte att jag får fler sådana tips om jag lägger ut bilder.

Jag köpte ett sådant hus 2006. 1800m2 tomt. De första åren gick jag med en FWD klippare. Därefter köpte jag en AWD.
Nu har jag raidat Blocket och kör nu en 113 cm bred Jonsered FR 2216 4x4. Lysande.

Den är säkert bra, men den lär inte klara av att klippa TS slänt.

• Gilla
Pete77
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.