Hej!
Vi har ganska högt i tak både i kök och vardagsrum och har än så länge inte monterat brandvarnare.
Jag gruvar mig lite med att sätta upp brandvarnare i just dessa rum p.g.a falsklarm från mat-kok eller rökpuffar när man öppnar kaminluckan i vardagsrummet. Jag har varit på jakt efter brandvarnare där larmet går att slå ifrån utan att behöva klättra upp på stege 4 meter. Nån form av fjärrstyrt brandlarm.

Jag vet att clas ohlson har brandlarm som går att koppla till deras trådlösa larmcentral.... men vad jag har förstått så fungerar kopplingen endast så att varnaren skickar larm till larm-centralen... det går inte att kommunicera och "larma av" brandlarmet åt andra hållet.
Annars hade det varit smidigt att kunna slå av brandlarmet via en larmdosa på nycklarna eller nåt sånt.

Måste ju finnas fler som har lite högre takhöjder och brandvarnare som falsklarmar ibland ? Hur har ni löst det ?
Eller någon som använder clas ohlsons larmcentral tillsammans med det trådlösa larmet och kan testa hur det fungerar ??!!

/V

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.