Jag har ett nybyggt isolerat garage. Min tanke från början var att installera en luft-luft.

Nu när allt är färdigt lurar jag på om jag inte ska testa en vanlig fläkt första vintern för att se hur mycket energi som faktiskt går åt.
Yta: 32kvm.
Temperatur: Tillräckligt för spackel, färg mm att överleva. 8-10 grader?

Jag funderar nu på termostat, fjärrstyrt kontaktuttag och en liten byggfläkt.
Gärna så smart som möjligt och kunna öka lite vid billig ström och gärna mätbart för att se hur mycket kWh det går på en vinter. Det är främst utomhusdelen jag gärna slipper om jag skippar luft-luft.

Finns det något inom Philips Hue-familjen?
Eller DENNA wifi smart plug med inbyggd termostat för 399kr hos Clas Ohlson?

RoTe
Vad är vitsen med att fjärrstyra värmen? Ett vanligt billigt 230V element och en elmätarplugg eller va dom nu heter man sätter i vägguttaget duger väl?

RoTe RoTe skrev:
Vad är vitsen med att fjärrstyra värmen? Ett vanligt billigt 230V element och en elmätarplugg eller va dom nu heter man sätter i vägguttaget duger väl?
Det skulle väl vara att jag tillfälligt kan höja värmen några grader om jag vet att jag ska meka nånting med cykeln eller om man kan snålhöja lite nattetid om det är billig ström?

Jag har dock inte en aning om jag kommer att använda det än eller om jag krånglar och fördyrar allt bara för att jag gillar prylar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.