1 580 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Fjärrkontroll IVT Nordic 12 PHR-N
Hej
Blir inte klok på fjärrkontrollen, om man trycker på +1 grad så ökar gradantalet i displayen och ibland piper det i inomhusenheten. Jag antar att det inte piper om pumpen inte märkt att jag tryckt på fjärrkontrollen? Eller sker det någon efterjustering mellan fjärr och pump?
Om den är inställd på 20 grader och jag trycker tre gånger på fjärrkontrollen och det piper en gång så står det 23 grader på fjärrkontrollen men vilken temperatur är pumpen inställd på? Kan jag se det?
Det är samma om man trycker stäng av om en timme så dyker en symbol upp i fjärrkontrollen men pumpen stängs inte av
Några tips?
Blir inte klok på fjärrkontrollen, om man trycker på +1 grad så ökar gradantalet i displayen och ibland piper det i inomhusenheten. Jag antar att det inte piper om pumpen inte märkt att jag tryckt på fjärrkontrollen? Eller sker det någon efterjustering mellan fjärr och pump?
Om den är inställd på 20 grader och jag trycker tre gånger på fjärrkontrollen och det piper en gång så står det 23 grader på fjärrkontrollen men vilken temperatur är pumpen inställd på? Kan jag se det?
Det är samma om man trycker stäng av om en timme så dyker en symbol upp i fjärrkontrollen men pumpen stängs inte av
Några tips?
Tack för svar, så om fjärrkontrollen visar 20 grader och jag trycker två gånger så står det 22 grader. Men piper det inte på innerdelen så är den fortfarande inställd på 20. Trycker jag 1 gång till och är noga med att vara nära så hoppar inställningen direkt till 23 grader trots att jag bara trycker en gång?J Josth skrev:
Klicka här för att svara
