Hej!

Jag har en äldre modell av mörkläggningsgardin hemma med en fjäder som gått sönder.
Var till en lokal återförsäljare som hade en ny liggandes på lagret men den var tyvärr för lång.

Har försökt leta på nätet efter återförsäljare av dessa men hittar inget.
Är det någon som har ett tips var man kan vända sig?

Mvh,
Pontus

• Trasig fjäder till mörkläggningsgardin på vit yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!
Hur gick det? Hittade du? Jag har en liknande modell, men med mässingsändor och inte plast. Samt att mina ändor är större och 6-kantiga. De leverantörer som fanns har köpts upp, och de nya firman/firmorna verkar inte intresserade av att sälja reservdelar. Minns inte namnen, men tror originalföretaget hette något med "..... i Falköping"

Dessa fjädrar går sönder efter några år och behöver rätt ofta bytas om man har flera rullgardiner.

Dracula Dracula skrev:
Hej!
Hur gick det? Hittade du? Jag har en liknande modell, men med mässingsändor och inte plast. Samt att mina ändor är större och 6-kantiga. De leverantörer som fanns har köpts upp, och de nya firman/firmorna verkar inte intresserade av att sälja reservdelar. Minns inte namnen, men tror originalföretaget hette något med "..... i Falköping"

Dessa fjädrar går sönder efter några år och behöver rätt ofta bytas om man har flera rullgardiner.
hur gick det, hittade du någon leverantör eller kasserade du din gardin.Min del som jag eftersöker är denna se bild.

• Messingfärgad gardindel med gängad stav och kopplingar, önskad för byte.
M majord skrev:
hur gick det, hittade du någon leverantör eller kasserade du din gardin.Min del som jag eftersöker är denna se bild.
Det är samma jag har. Det var ett hel:ete hitta en återförsäljare. Jag sparade namne på firman någonstans hemma men inget jag kan leta fram nu tyvärr. Googla på "Haglunds I Falköping Ab" och försök luska i vem som köpte upp dem. Det företaget ska ha sådana fjädrar. De finns i två olika storlekar när de tkommer till "muttern" i ändorna. Tror även längden är olika.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.